Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ 190 (W201) E 1.8 (201.018), MERCEDES-BENZ 190 (W201) 2.0 (201.023), MERCEDES-BENZ 190 (W201) 2.0 (201.023), MERCEDES-BENZ 190 (W201) E 2.0 (201.024), MERCEDES-BENZ 190 (W201) D 2.0 (201.122) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa iskunvaimennin ja jousi eteen MERCEDES W201 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa jousi eteen Mercedes W201-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: jousi – Mercedes W201. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 19
Yhdistelmäavain nro 22
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 22
Iskunvaimentimen hylsy nro 19
Iskunvaimentimen hylsy nro 22
Kuusiokolokärki nro H6
Kuusiokolokärki nro H7
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Jousijalkapuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousi – Mercedes W201. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat etujousituksen kierrejouset täytyy vaihtaa samaan aikaan.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla etujousituksen vasemmalle ja oikealle kierrejouselle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousi – Mercedes W201. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyöränpultteja. Käytä vannehylsyä nro 17. Käytä kierreleuan väännintä.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    AUTODOC suosittelee:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 4
    MERCEDES-BENZ 190 Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W201
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ 190 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna kierrejousipuristin kierrejouseen.
    AUTODOC suosittelee:
    Käytä oikeankokoisia adaptereita ja leukoja.Kierrejouset täytyy kiinnittää hyvin kierrejousipuristimella.Käytä laadukkaita kierrejousipuristimia.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ 190 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
    Vaihto: jousi – Mercedes W201. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Ole varovainen. Puristettu jousi on hyvin voimakas, ja se voi aiheuttaa vammoja, jos se vahingossa irtoaa.
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 12
    MERCEDES-BENZ 190 Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeet.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ 190 -autoon
    Irrota kallistuksenvakaaja jousituksen tukivarsista.
  12. Vaihe 14
    MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon - vinkkejä
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Tee merkinnät camberpultteihin.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ 190 (W201) D 2.0 (201.122) 1984 -auton Jousi - online-opas
    Kierrä irti tukivarren etukiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 22. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä irti tukivarren takakiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 22. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä kiinnike irti, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    MERCEDES-BENZ 190 Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ 190 -autoon
    Poista tuki olka-akselin alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Mercedes W201 – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pallonivel olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota kierrejousi yhdessä kierrejousipuristiminen kanssa.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun jousi on puristettuna, älä käytä sitä.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto MERCEDES-BENZ 190 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kierrejousen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  23. Vaihe 25
    MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pallonivelen asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löystytä jousi.
  25. Vaihe 27
    MERCEDES-BENZ 190 Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta kierrejousipuristin uudelle jouselle.
    AUTODOC suosittelee:
    Puristimen asennon uudella kierrejousella on oltava sama kuin se oli vanhalla kierrejousella.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Jousi itse MERCEDES-BENZ 190 -autoon
    Purista jousi.
    Vaihto: jousi – Mercedes W201. Vinkki:
    Ole varovainen. Puristettu jousi on hyvin voimakas, ja se voi aiheuttaa vammoja, jos se vahingossa irtoaa.
  27. Vaihe 29
    MERCEDES-BENZ 190 -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna jousi yhdessä puristimen kanssa.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että kierrejousi on asetettu oikein sen asennuspaikkaan.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Jousi MERCEDES-BENZ 190 -autoon - vinkkejä
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ 190 (W201) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ 190 (W201) Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ 190 (W201) Jousi vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ 190 (W201) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset MERCEDES-BENZ 190 (W201) D 2.0 (201.122) - vaihto nõuanded
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Mercedes W201 E 2.0 (201.024) - vaihtovinkit
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ 190 (W201) E 1.8 (201.018) Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Mercedes W201 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit