Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD MONDEO III StW (BWY) 2.2 TDCi, FORD MONDEO III StW (BWY) 1.8 16V, FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V, FORD MONDEO III StW (BWY) 2.5 V6 24V, FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V DI / TDDi / TDCi, FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V TDDi / TDCi, FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 TDCi, FORD MONDEO III StW (BWY) ST220, FORD MONDEO III StW (BWY) 1.8 SCi, FORD MONDEO III StW (BWY) 2.2 TDCi, FORD MONDEO III StW (BWY) 3.0 V6 24V Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa Etuiskunvaimentimet FORD MONDEO 3 merkkiseen autoon [OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Ford Mondeo BWY-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet MONDEO III StW (BWY) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Ford Mondeo bwy 2.0 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Ford Mondeo bwy 2.0 16V -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 32
Kuusiokolokärki nro H5.
Torx-kärkihylsy T55
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Meisti
Tasataltta
Vasara
Pallonivelen ulosvedin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Mondeo BWY
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 10
    FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Irroita pidike iskunvaimentimesta.
    Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  10. Vaihe 13
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 15
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 16
    FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyt.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V TDDi / TDCi 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota ABS-anturin liitin. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  16. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 22
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 23
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä Torx-avainta T55. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 25
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 26
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 27
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita vetoakseli pyöränkotelosta. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. Vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  22. Vaihe 28
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarruletkun kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 29
    FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 30
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarruletkun pidike.
  25. Vaihe 31
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 32
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 33
    FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  28. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa.
  29. Vaihe 35
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Laske autoa.
  30. Vaihe 36
    Avaa konepelti.
    Vaihe 37
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V TDDi / TDCi 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  31. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen laakerin suojus. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  32. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Vaihe 40
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Ford Mondeo BWY – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  34. Vaihe 41
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Irroita joustintuki.
  35. Vaihe 42
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  36. Vaihe 43
    Purista jousi.
    Vaihe 44
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 45
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  38. Vaihe 46
    FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  39. Vaihe 47
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 48
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jousi.
  40. Vaihe 49
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. AUTODOCin vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  41. Vaihe 50
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  42. Vaihe 51
    FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  43. Vaihe 52
    Purista jousi.
    Vaihe 53
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  44. Vaihe 54
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. Käytä kuusiokoloavainta nro H5.
  45. Vaihe 55
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V TDDi / TDCi 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 58 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Ford Mondeo BWY. Vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  46. Vaihe 56
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 57
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista asennettu joustintuki.
  47. Vaihe 58
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  48. Vaihe 59
    FORD MONDEO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Ford Mondeo BWY
  49. Vaihe 60
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD MONDEO -autoon
    Kiristä iskunvaimentimen laakerin yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD MONDEO III StW (BWY) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD MONDEO III StW (BWY) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
FORD MONDEO III StW (BWY) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 16V TDDi / TDCi - vaihto nõuanded
    Auton tarkastukset, jotka kannattaa tehdä talven jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Ford Mondeo bwy 2.0 16V - vaihtovinkit
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD MONDEO III StW (BWY) 2.0 TDCi Iskari vaihto-opas
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Ford Mondeo bwy vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit