Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MAZDA 3 Sedan (BL) 1.6 MZR CD (BL12), MAZDA 3 Sedan (BL) 2.2 MZR CD (BL10), MAZDA 3 Sedan (BL) 2.2 MZR CD (BL10), MAZDA 3 Sedan (BL) 2.0 MZR DISI (BL12), MAZDA 3 Sedan (BL) 2.0 MZR (BL12), MAZDA 3 Sedan (BL) 1.6 MZR (BL12), MAZDA 3 Sedan (BL) 1.6 MZR CD (BL14) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 3 Sedan (BL) -malliin ja muihin MAZDA-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin MAZDA 3 Saloon (BL) 1.6 MZR (BL12) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki MAZDA 3 Saloon (BL) 1.6 MZR (BL12) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – MAZDA 3 Saloon (BL). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 19
Kuusiokolokärki nro h6.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Hydraulinen kierrejousipuristin
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kuminuija
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – MAZDA 3 Saloon (BL). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ MAZDA 3 Saloon (BL) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    MAZDA 3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MAZDA 3 Saloon (BL)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MAZDA 3 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Poista ABS-johtosarjan kannatin.
    Vaihe 9
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
    Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MAZDA 3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnike, joka liittää jarruletkun iskunvaimentimeen. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  8. Vaihe 11
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
    Vaihe 12
    MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 14
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 15
    MAZDA 3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä kuminuijaa.
  11. Vaihe 16
    Laske autoa
    Vaihe 17
    Avaa konepelti.
    Vaihe 18
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 19
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MAZDA 3 -autoon
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet (3 kappaletta). Käytä hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. MAZDA 3 Saloon (BL)
  12. Vaihe 21
    MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuki.
  13. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon - vinkkejä
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  14. Vaihe 23
    Purista jousi.
    Vaihe 24
    Vaiheittaiset suositukset MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 25
    Tee se itse -vaihto: MAZDA 3 Sedan (BL) 1.6 MZR CD (BL14) 2022 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista iskunvaimentimen kiinnike, pölysuoja ja joustonrajoitin.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – MAZDA 3 Saloon (BL). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  17. Vaihe 27
    Kuinka vaihtaa MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta kierrejousi.
  18. Vaihe 28
    MAZDA 3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jousi.
  19. Vaihe 29
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MAZDA 3 -autoon
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – MAZDA 3 Saloon (BL). AUTODOCin vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  20. Vaihe 30
    Kuinka poistaa MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  21. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  22. Vaihe 32
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MAZDA 3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista jousi.
  23. Vaihe 33
    MAZDA 3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kiinnike, pölysuoja ja joustonrajoitin uuteen iskunvaimentimeen.
  24. Vaihe 34
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MAZDA 3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – MAZDA 3 Saloon (BL). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  25. Vaihe 35
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 36
    MAZDA 3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MAZDA 3 Sedan (BL) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MAZDA 3 Sedan (BL) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
MAZDA 3 Sedan (BL) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MAZDA 3 Sedan (BL) 1.6 MZR CD (BL14) - vaihto nõuanded
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit MAZDA 3 Saloon (BL) 1.6 MZR (BL12) - vaihtovinkit
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MAZDA 3 Sedan (BL) 1.6 MZR CD (BL12) Iskari vaihto-opas
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin MAZDA 3 Saloon (BL) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka vaihtaa jousitus BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC