Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
OPEL Astra G CC (T98) 1.2 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.6 (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.6 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.8 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.0 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.7 TD (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.0 DI (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.2 DTI (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.4 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.0 16V OPC (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.0 DTI 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.7 DTI 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.6 (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.8 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.2 16V (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.0 OPC (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.2 DTI (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.7 CDTI (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.6 (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 2.0 OPC (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.8 (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.4 (F08, F48), OPEL Astra G CC (T98) 1.6 LPG (F08, F48) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet OPEL ASTRA G CC (F48, F08) -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Opel Astra G F48-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Astra G CC (T98) -malliin ja muihin OPEL-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Opel Astra g f48 1.6 16V (F08, F48) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Opel Astra g f48 1.6 16V (F08, F48) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 9
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 19
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasapäinen ruuvimeisseli
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 4
    OPEL ASTRA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL ASTRA -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Opel Astra G F48
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto OPEL ASTRA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  10. Vaihe 11
    OPEL ASTRA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL ASTRA -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit).
  12. Vaihe 13
    OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarruletkun pidike iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 9. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. Ammattilaiset suosittelevat:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: OPEL Astra G CC (T98) 1.4 16V (F08, F48) 2000 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita joustintuki.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  18. Vaihe 19
    OPEL ASTRA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 9.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL ASTRA -autoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vapauta kierrejousi.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jousi.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto OPEL ASTRA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  23. Vaihe 24
    OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet OPEL ASTRA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  25. Vaihe 26
    OPEL ASTRA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL ASTRA -autoon
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  27. Vaihe 28
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
    Vaihe 29
    OPEL ASTRA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 9. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 50 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Opel Astra G F48. AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata OPEL Astra G CC (T98) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
OPEL Astra G CC (T98) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
OPEL Astra G CC (T98) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL Astra G CC (T98) 1.4 16V (F08, F48) - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Opel Astra g f48 1.6 16V (F08, F48) - vaihtovinkit
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - OPEL Astra G CC (T98) 1.6 (F08, F48) Iskari vaihto-opas
    Kuinka säästää rahaa auton osia ostaessa
  • Heilahduksenvaimennin Opel Astra g f48 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit