2.2 litraisen bensiinimoottorin jakoketju venyy ennenaikaisesti. Vinkkeihimme kuuluu osan tarkistaminen jokaisella auton huoltokerralla, ja sen vaihtaminen heti, kun kuluma on tunnistettu.
EDC-ruiskupumpun komponentit palavat. Tämän aiheuttaa järjestelmän ilmalukko. Suosittelemme, että vaihdat polttoainepumpun tiivisteet useammin.
Vesipumpun laakeri tai tiiviste voi pettää 70,000 kilometrin jälkeen. Viallisen laakerin oireita ovat tuntemattomat moottoriäänet, kun taas jäähdytysnesteen vuoto viittaa tiivisteen vikaan. Pumppu tulisi vaihtaa niin pian kuin mahdollista, jotta voitaisiin välttää moottorin ylikuumenemista. Ennen sen tekemistä, lataa video-oppaamme, jonka avulla voit seurata tarkasti Opel Zafiran korjaus- ja käyttöohjeita vaihe-vaiheelta.
Kori
Tuulilasinpyyhkijän vivusto voi hapettua, aiheuttaen muovisen pyyhkijämoottorin vioittumisen. Rasvaa liikkuvat osat silloin tällöin, tutki ja vaihda tuulilasinpyyhkijän sulat, jos tarvittavaa. Lataa ilmainen vaihe-vaiheelta video-oppaamme, joka kertoo Opel Zafiran korjauksesta etukäteen.
Takaovien, pyörän kaarien, oven kynnysten ja etu- ja takalokasuojien maalipinta kuoriutuu. Käsittele nämä alueet erityisellä korroosiota estävällä tuotteella. Lisäksi voit laittaa läpinäkyvän suojakalvon korin elementteihin itse.
Jousitus
Koiranluiden käyttöikä ei ole yleensä yli 30,000 kilometriä. Niiden vika voidaan huomata huomattavasta auton kallistumisesta ohjaamisen aikana. Käytä vinkkejämme hyödyksi ja tee Opel Zafiran korjaus ja huolto itse. Kun olet vaihtanut komponentit, tarkista pyörien tasaus.
Napalaakerit voivat jumittua 60,000 kilometrin jälkeen. Niiden vika tulee yleensä epätavanomaisen äänen kanssa. Voit vaihtaa rikkinäisen osan uuteen autotallissasi.
Vaihteisto
Pääakseli ja manuaalivaihteiston laakeri kuluvat loppuun 100,000 kilometrin jälkeen. Niiden vioittumisen osoittavat tuntemattomat äänet, nykimiset ja tärinät.
Semiautomaattisen Easytronic vaihteiston siirtohaarukka pettää 100,000 kilometrin jälkeen. Yksikkö on melko herkkä ja vaatii säännöllistä tutkimista asiantuntijoilta.
Sähkölaitteet
Anturin liittimet, etenkin ABS-järjestelmän, voivat hapettua, johtaen väärään laitelukemaan. Ongelma voidaan korjata erityisellä sähköliitinrasvalla. Käytä apuna kuvitetun PDF-oppaan ohjeita, jotka kertovat Opel Zafiran korjauksesta.
Rikkinäiset takaoven kumiholkit A F75 autoissa aiheuttavat sähkötakaikkunoiden vioittumisen. Niiden toiminta on mahdollista palauttaa liitinten vaihdolla.