Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Polo Hatchback (6N1) 55 1.3, VW Polo Hatchback (6N1) 75 1.6, VW Polo Hatchback (6N1) 45 1.0, VW Polo Hatchback (6N1) 64 1.9 D, VW Polo Hatchback (6N1) 55 1.4, VW Polo Hatchback (6N1) 60 1.4, VW Polo Hatchback (6N1) 100 1.4 16V, VW Polo Hatchback (6N1) 60 1.7 SDI, VW Polo Hatchback (6N1) 64 1.9 SDI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taakse joustintuet VW POLO 6n1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki taakse VW Polo 6N1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Polo Hatchback (6N1) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Polo 6n1 1.4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Polo 6n1 1.4 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – VW Polo 6N1. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Torx-kärkihylsy T20
Iskunvaimentimen hylsy DD#5,2
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – VW Polo 6N1. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen joustintuet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Takajousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ VW Polo 6N1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa takaluukku.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW POLO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Siirrä kokoontaitettavaa hyllyä ja irrota se kiinnikkeistään. Kun teet näin, pääset käsiksi sivuverhoilun muovipaneeleihin.
  3. Vaihe 3
    VW POLO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW POLO -autoon
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW POLO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Taita takapenkkien selkänojat.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti sivuverhoilun muovipaneelien kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T20. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW POLO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota muovikansi sivuilta.
  8. Vaihe 8
    VW POLO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista joustintuen kiinnityksen ylempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 10
    VW POLO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen ylin kiinnike irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№5,2. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW POLO -autoon
    Kierrä joustintuen ylin kiinnike irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№5,2. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 12
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 13
    VW POLO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - vinkkejä
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW POLO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW Polo 6N1
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW Polo Hatchback (6N1) 1.0 1996 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota pyörä.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa VW POLO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista joustintuen alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 19
    VW POLO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti joustintuen alemmat kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
    AUTODOC suosittelee:
    VW Polo 6N1 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW POLO -autoon
    Poista tuki taka-akselipalkin alta.
    AUTODOC suosittelee:
    VW Polo 6N1 – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa VW POLO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita joustintuki.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW POLO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – VW Polo 6N1. Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  23. Vaihe 24
    VW POLO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Purista jousi.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 26
    VW POLO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№5,2. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW POLO -autoon
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  27. Vaihe 28
    VW POLO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – VW Polo 6N1. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - vinkkejä
    Vapauta kierrejousi.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset VW POLO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jousi.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: VW Polo Hatchback (6N1) 1.0 1996 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – VW Polo 6N1. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa VW POLO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  33. Vaihe 34
    VW POLO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse VW POLO -autoon
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa VW POLO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW POLO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№5,2. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 20 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto VW POLO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Lopeta jousen painaminen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Polo Hatchback (6N1) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Polo Hatchback (6N1) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
VW Polo Hatchback (6N1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet VW Polo Hatchback (6N1) 1.0 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Polo 6n1 1.4 - vaihtovinkit
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Polo Hatchback (6N1) 75 1.6 Iskari vaihto-opas
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Polo 6n1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit