Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
HONDA CR-V II (RD_) 2.0 (RD5), HONDA CR-V II (RD_) 2.4 4WD (RD7), HONDA CR-V II (RD_) 2.4, HONDA CR-V II (RD_) 2.0, HONDA CR-V II (RD_) 2.4, HONDA CR-V II (RD_) 2.2 CTDi (RD9), HONDA CR-V II (RD_) 2.0 (RD5) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit CR-V II (RD_) -malliin ja muihin HONDA-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Honda CR-V II 2.0 (RD5) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Honda CR-V II 2.0 (RD5) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – HONDA CR-V II (RD_). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Korkean lämpötilan keraaminen rasva
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 32
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Laakerien asennustyökalusarja
Philips-ruuvimeisseli
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Vasara
Tasataltta
Sorkkarauta
Kuminuija
Pyörökärkipihdit
Sivuleikkurit
Pallonivelen ulosvedin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – HONDA CR-V II (RD_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Älä uudelleenkäytä HONDA CR-V II (RD_) autosi laakereita.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – HONDA CR-V II (RD_). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    HONDA CR-V Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – HONDA CR-V II (RD_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse HONDA CR-V -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Väännä pyörännavan kiinnitysmutteri irti. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
    Vaihe 7
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 9
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 10
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 11
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 12
    Irrota kiinnitysruuvit (2 kappaletta).
    Vaihe 13
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto HONDA CR-V -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  8. Vaihe 14
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 15
    HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  9. Vaihe 16
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrulevyt.
  10. Vaihe 17
    HONDA CR-V Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota sokka. Käytä pihtejä.
  11. Vaihe 18
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse HONDA CR-V -autoon
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 20
    HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  13. Vaihe 21
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon - vinkkejä
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  14. Vaihe 23
    Vaiheittaiset suositukset HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä sorkkarautaa. Käytä kuminuijaa.
  15. Vaihe 24
    Tee se itse -vaihto: HONDA CR-V II (RD_) 2.0 2003 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
  16. Vaihe 25.1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota ABS-anturi olka-akselista. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 25.2
    Kuinka vaihtaa HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä pyörökärkipihtejä.
  17. Vaihe 26
    HONDA CR-V Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse HONDA CR-V -autoon
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 28
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 29
    Kuinka poistaa HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  20. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  21. Vaihe 31
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto HONDA CR-V -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 32
    HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä pyörökärkipihtejä. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  23. Vaihe 33
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  24. Vaihe 34
    HONDA CR-V Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 35
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse HONDA CR-V -autoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – HONDA CR-V II (RD_). AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  26. Vaihe 36
    HONDA CR-V -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna lukkorengas olka-akseliin. Käytä pyörökärkipihtejä.
  27. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit HONDA CR-V -autoon - vinkkejä
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata HONDA CR-V II (RD_) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
HONDA CR-V II (RD_) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
HONDA CR-V II (RD_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri HONDA CR-V II (RD_) 2.0 - vaihto nõuanded
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Honda CR-V II 2.0 (RD5) - vaihtovinkit
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - HONDA CR-V II (RD_) 2.2 CTDi (RD9) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Honda CR-V II vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit