Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Variant (365) 1.4 TSI, VW Passat Variant (365) 1.8 TSI, VW Passat Variant (365) 1.6 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TSI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Variant (365) 1.4 TSI EcoFuel, VW Passat Variant (365) 3.6 FSI 4motion, VW Passat Variant (365) 1.4 TSI MultiFuel, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 1.8 TSI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 1.4 TSI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Passat Variant (365) -malliin ja muihin VW-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Passat 365 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Passat 365 2.0 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – VW PASSAT Variant (365). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 27
XZN-hylsy nro 6
XZN-hylsy nro 12
Kuusiokolokärki nro H5
Kuusiokolokärki nro H7
Torx-kärkihylsy T27
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Kuminuija
Iskutaltta
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VW PASSAT Variant (365) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ VW PASSAT Variant (365) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrunestesäiliön korkki. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW PASSAT Variant (365). Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti moottorin magneettiventtiilin pidike. Käytä Torx-avainta T27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 4
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrunestesäiliön korkki.
  4. Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. VW PASSAT Variant (365)
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 11
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan liukutappien pölysuojusten päällykset. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 13
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatulan pidätinjousi. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW PASSAT Variant (365). Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  12. Vaihe 15
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrupalat.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 27. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion 2014 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 21
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrukilven kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T27. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarrukilpi.
  23. Vaihe 26
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pyörännavan laakerin kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 28
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 30
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivel varresta.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kaikki kallistuksenvakaajan nivelet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion 2014 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. Vaihe 36
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ABS-anturi.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. Vaihe 41
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kiinnitä ABS-anturi-paikoilleen.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää ABS-anturin olka-akseliin. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 7 Nm vääntömomentilla.
  40. Vaihe 43
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Kiristä pyörännavan laakerin kiinnike. Käytä XZN-hylsyä nro 12. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 74 Nm vääntömomentilla. Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.+90°
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
  42. Vaihe 45
    Käsittele pyörännavan laakerin kiinnikkeet. Käytä kuparitahnaa.
    Vaihe 46
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna jarrukilpi paikoilleen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat Variant (365) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat Variant (365) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW Passat Variant (365) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion - vaihto nõuanded
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Passat 365 2.0 TDI - vaihtovinkit
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat Variant (365) 1.6 TDI Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Passat 365 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit