Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Variant (365) 1.4 TSI, VW Passat Variant (365) 1.8 TSI, VW Passat Variant (365) 1.6 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TSI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion, VW Passat Variant (365) 1.4 TSI EcoFuel, VW Passat Variant (365) 3.6 FSI 4motion, VW Passat Variant (365) 1.4 TSI MultiFuel, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI, VW Passat Variant (365) 1.4 TSI, VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi Passat Variant (365) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: takajousituksen alempi pitkittäinen tukivarsi – VW PASSAT Variant (365). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 16
XZN-hylsy nro 6
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Meisti
Vasara
Kierreleuan väännin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: takajousituksen alempi pitkittäinen tukivarsi – VW PASSAT Variant (365). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: takajousituksen alempi pitkittäinen tukivarsi – VW PASSAT Variant (365). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    VW PASSAT Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: takajousituksen alempi pitkittäinen tukivarsi – VW PASSAT Variant (365). AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW PASSAT -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita kallistuksenvakaajan poikittaiset kiinnikkeet yhdystangosta. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä XZN-hylsyä nro 6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    VW PASSAT -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota käsijarruvaijerin tukirengas. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kannake, joka yhdistää käsijarruvaijerin reaktiotankoon.
  10. Vaihe 11
    VW PASSAT Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää tukivarren takana olevaan olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse VW PASSAT -autoon
    Irrota kiinnike, joka yhdistää reaktiotangon auton koriin. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    VW PASSAT -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita tukivarsi.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Irroita kiinnikkeen kiinnitykset tukivarresta. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita kiinnike tukivarresta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion 2014 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Kiinnitä uusi jousituksen reaktiotanko kannakkeeseen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 90 Nm vääntömomentilla.+90°
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Passat B7 Variant (365) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat Variant (365) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat Variant (365) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
VW Passat Variant (365) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi VW Passat Variant (365) 2.0 TDI 4motion - vaihto nõuanded
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Passat 365 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat Variant (365) 1.6 TDI Reaktiotanko vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Passat 365 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit