Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 1.6 FSI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 FSI, VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 16V, VW Passat Variant (3C5) 1.6, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TFSI, VW Passat Variant (3C5) 1.4 TSI, VW Passat Variant (3C5) 1.8 TSI, VW Passat Variant (3C5) 3.6 FSI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 1.4 TSI EcoFuel, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 BlueTDI, VW Passat Variant (3C5) 1.6 TDI, VW Passat Variant (3C5) 1.8 TSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit VW PASSAT B6 (3C5) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse VW Passat 3C B6 Variant-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Passat Variant (3C5) -malliin ja muihin VW-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Passat 3C5. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Yleispuhdistussuihke
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Torx-kärkihylsy T30
XZN-hylsy nro 16
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 13
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Iskutaltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Kuminuija
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – VW Passat B6 3C Variant. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä VW Passat 3C B6 Variant autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – Passat Variant B6.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Passat 3C5. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Aseta seisontajarrujärjestelmä huoltotilaan.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto VW PASSAT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista seisontajarrun liitin. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  8. Vaihe 8
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota seisontajarrun liitin.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatula.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Passat B6 3C Variant. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Irroita jarrupalat.
  12. Vaihe 12
    VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Huomio!
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - vinkkejä
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 16. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI 2005 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit VW PASSAT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  18. Vaihe 18
    VW PASSAT Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista jarrusatulan kehikko liasta ja pölystä. Käytä teräsharjaa. Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: pyöränlaakerit – VW Passat 3C5. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse VW PASSAT -autoon
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa VW PASSAT -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Käsittele napa siitä kohdasta, joka on kontaktissa jarrulevyyn. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat VW Passat B6 Variant (3C5) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata VW Passat Variant (3C5) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW Passat Variant (3C5) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
VW Passat Variant (3C5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri VW Passat Variant (3C5) 1.9 TDI - vaihto nõuanded
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Passat B6 2.0 TDI - vaihtovinkit
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Huolto vinkit - VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI 16V Takapyörän laakeri vaihto-opas
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Passat B6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit