Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 1.8 16V, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 1.8 16V, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.5 V6 24V, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.0 16V DI / TDDi / TDCi, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.0 16V TDDi / TDCi, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.0 TDCi, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) ST220, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 1.8 SCi, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.2 TDCi, FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 3.0 V6 24V Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taakse pyöränlaakerit FORD MONDEO MK3 Sedan -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Ford Mondeo Mk3 sedan-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit MONDEO III Sedan (B4Y) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Ford Mondeo mk3 Sedan 2.0 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Ford Mondeo mk3 Sedan 2.0 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Mondeo Mk3 sedan. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Yleispuhdistussuihke
Elektroniikan puhdistusspray
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Hylsyavain nro 13
Torx-kärkihylsy T50
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Sivuleikkurit
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Ford Mondeo Mk3 sedan autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ Ford Mondeo Mk3 sedan -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Mondeo Mk3 sedan
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista käsijarruvaijerin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vapauta käsijarrun kaapeli. Käytä pihtejä. Käytä sorkkarautaa.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  8. Vaihe 9
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Mondeo Mk3 sedan. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 11
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 13
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.0 16V TDDi / TDCi 2006 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista ABS-anturin liitin. Käytä nylonista puhdistusharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  18. Vaihe 19
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota ABS-anturin liitin.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD MONDEO -autoon
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä pyörännavan pultit irti. Käytä Torx-avainta T50. Käytä kierreleuan väännintä.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD MONDEO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista jarrulevyn ohjauslevy.
  23. Vaihe 24
    FORD MONDEO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD MONDEO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna jarrulevyn ohjauslevy.
  25. Vaihe 26
    FORD MONDEO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD MONDEO III Sedan (B4Y) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD MONDEO III Sedan (B4Y) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FORD MONDEO III Sedan (B4Y) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.0 16V TDDi / TDCi - vaihto nõuanded
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Ford Mondeo mk3 Sedan 2.0 TDCi - vaihtovinkit
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD MONDEO III Sedan (B4Y) 2.0 16V Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Renkaan laakeri Ford Mondeo mk3 Sedan vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka kiillottaa vanha moottorikoppa kiiltäväksi | AUTODOCin vinkit