Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07), OPEL Tigra Coupe (S93) 1.6 16V (F07), OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07), OPEL Tigra Coupe (S93) 1.6 16V (F07) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Tigra Coupe (S93) -malliin ja muihin OPEL-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Öljylukko, pyöränlaakeri Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Öljylukko, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – OPEL TIGRA (95_). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Yleispuhdistussuihke
Laakerirasva
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Hylsyavain nro 24
Vannehylsy nro 17
Ulosvetäjä
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Tasapäinen ruuvimeisseli
Vasara
Kuminuija
Sorkkarauta
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä OPEL TIGRA (95_) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ OPEL TIGRA (95_) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit OPEL TIGRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – OPEL TIGRA (95_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. OPEL TIGRA (95_)
  3. Vaihe 5
    OPEL TIGRA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse OPEL TIGRA -autoon
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota sokkanaula, jolla navan mutteri on kiinni. Käytä sorkkarautaa. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit OPEL TIGRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä pyörännavan mutteri irti. Käytä hylsyä nro 24. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto OPEL TIGRA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista pyöränlaakerin aluslevy. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 10
    OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyöränlaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit OPEL TIGRA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrurumpu, joka on asennettu pyörännavan laakeriin.
    Vaihto: pyöränlaakerit – OPEL TIGRA (95_). AUTODOCin vinkki:
    Tarkista jarrurummun kunto. Vaihda tarvittaessa.
  10. Vaihe 12
    OPEL TIGRA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyöränlaakerin sisempi öljytiiviste. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse OPEL TIGRA -autoon
    Irrota pyöränlaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 14
    OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit OPEL TIGRA -autoon - vinkkejä
    Poista pyöränlaakerin sisäkehä jarrurummusta. Käytä ulosvetäjää.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista pyöränlaakerin ulkokehä jarrurummusta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07) 1994 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit OPEL TIGRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi pyöränlaakerin ulkokehä jarrurumpuun. Laakerien asennustyökalusarja.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi pyöränlaakerin sisäkehä jarrurumpuun. Laakerien asennustyökalusarja.
  18. Vaihe 20
    OPEL TIGRA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele pyörännavan laakeri. Käytä laakerirasvaa.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse OPEL TIGRA -autoon
    Asenna uusi navan laakeri ja kiinnitä se.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa OPEL TIGRA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna pyöränlaakerin öljytiiviste.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit OPEL TIGRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Käsittele akselitappi. Käytä yleispuhdistussprayta. Käytä laakerirasvaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata OPEL Tigra Coupe (S93) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
OPEL Tigra Coupe (S93) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
OPEL Tigra Coupe (S93) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07) - vaihto nõuanded
    4 syytä, miksi moottorin merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) - vaihtovinkit
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - OPEL Tigra Coupe (S93) 1.6 16V (F07) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Opel Tigra S93 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    3 asiaa, jotka aiheuttavat moottorivaurioita | AUTODOCin vinkit