Milloin vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autossa
Osakategorian Vesipumppu + jakohihnasarja suositeltu vaihtoväli: 70000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD S-MAX (WA6) 1.6 TDCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Vesipumppu + Jakohihnasarja S-MAX (WA6) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Työkalut
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Yleispuhdistussuihke
WD-40-monitoimiaine
Tiivisteaine
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 16
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro 7
Hylsyavain nro 8
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T30
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Moottorin ajoitustyökalusarja
Suppilo
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Tiivistekaavin
Yhdistelmäpihdit
Sorkkarauta
Nestesäiliö
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). AUTODOC suosittelee:
  • Noudata aina osan valmistajan antamia ehtoja, suosituksia ja vaatimuksia.
  • Huom! Kaikki työ FORD S-MAX (WA6) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa auton akun liitäntänapojen kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota akun liitäntänavat.
  3. Vaihe 5
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita konepelti.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). Ammattilaiset suosittelevat:
    Nosta moottorin suojakantta niin, että pidät yhtä aikaa sen kahdesta reunasta kiinni.Älä käytä liiallista voimaa, kun irrotat osan. Muutoin voit vaurioittaa sitä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Irrota moottorin johtosarja ylemmästä jakopään kotelosta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti ylemmän jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota ylempi jakopään kotelo.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD S-MAX -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti alemman moniurahihnan suojuksen kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota alempi moniurahihnan suojus.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  10. Vaihe 12
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota moniurahihna.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Palauta kirityspyörä sen alkuperäiseen asentoonsa.
  12. Vaihe 14
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota ilmastoinnin kompressorin liitin.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - vinkkejä
    Irrota laturin liitin.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista korkki laturin johtosarjan kiinnikkeestä.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Kierrä irti laturin johtosarjan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota laturin johtosarja.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota laturin johtosarjan kiinnike kannattimesta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  18. Vaihe 20
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota moottorin johtosarjan liitin.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Kierrä irti moottorin johtosarjan kannattimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota moottorin johtosarjan kiinnike jakopään kotelosta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Siirrä moniurahihnan kiristyspyörä sivuun. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD S-MAX -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti laturin johtosarjan kannattimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 25
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota laturin johtosarjan kannatin.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kierrä irti moniurahihnan kiristysrullan kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  25. Vaihe 27
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota moniurahihnan kiristysrulla.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Irrota kampiakselin asentoanturin liitin. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  27. Vaihe 29
    Irrota kampiakselin asentoanturin johdot. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
    Vaihe 30
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota moottorin johtosarja.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti moottorin johtosarjan kannattimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kampiakselin hihnapyörän kansi. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Käännä kampiakselin hihnapyörää. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Huomio!
    Männän tulisi olla alakuolokohdassa (AKK).Säädä venttiilin ajoitus tehtaan merkkien mukaan.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna vauhtipyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti kampiakselin hihnapyörän kiinnike. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 36
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kampiakselin hihnapyörä.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Kierrä irti alemman jakopään kotelon kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 7. Käytä kiintolenkkiavainta.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota alempi jakopään kotelo.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti kampiakselin asentoanturin kiinnike. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD S-MAX -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kampiakselin asentoanturi.
  38. Vaihe 41
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä jäähdytysnestesäiliön korkki irti.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ota valmiiksi säiliö nesteitä varten esille.
  40. Vaihe 43
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jäähdytysnesteen tyhjennystulppa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Poista jäähdytysnesteen tyhjennystulpan kiinnityssinkilä.
  42. Vaihe 45
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista jäähdytysnesteen tyhjennystulppa.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - vinkkejä
    Tyhjennä jäähdytysneste moottorista.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). AUTODOC suosittelee:
    Varo! Jäähdytysneste voi olla hyvin kuumaa.Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jäähdytysnesteletkujen liittimet. Käytä yleispuhdistussprayta.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Irrota jäähdytysnesteletkut jäähdytysnestesäiliöstä.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alemman jäähdytysnesteputken kiristin. Käytä yhdistelmäpihtejä.
  47. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota alempi jäähdytysnesteputki.
  48. Vaihe 51
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Kierrä irti ilmastointilaitteen putkipidikkeen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  49. Vaihe 52
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Vapauta jäähdytysnestesäiliön pidikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  50. Vaihe 53
    Kuinka poistaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jäähdytysnestesäiliö.
  51. Vaihe 54
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Poista vauhtipyörän lukitustyökalu. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  52. Vaihe 55
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD S-MAX -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä kampiakselin hammaspyörä. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Huomio!
    Männän tulisi olla yläkuolokohdassa (YKK).
  53. Vaihe 56
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  54. Vaihe 57
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu tehtaan merkkien mukaan. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  55. Vaihe 58
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue moottori öljypannun alueella. Käytä vaihteistonostinta.
  56. Vaihe 59
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Puhdista moottorintuen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  57. Vaihe 60
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa moottorin tukikumin ylempi kiinnike irti. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  58. Vaihe 61
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - vinkkejä
    Poista moottorin kannakkeen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  59. Vaihe 62
    Vaiheittaiset suositukset FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  60. Vaihe 63
    Tee se itse -vaihto: FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Poista moottorin kiinnike.
  61. Vaihe 64
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää jakohihnan kiristinpyörän kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  62. Vaihe 65
    Kuinka vaihtaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vedä sivuun jakohihnan kiristinpyörä.
  63. Vaihe 66
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna jakohihnan kiristinpyörän lukitustyökalu. Käytä moottorin ajoitustyökalusarjaa.
  64. Vaihe 67
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Kierrä irti jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 16.
  65. Vaihe 68
    Kuinka poistaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jakohihnan ohjainrulla kiinnityspaikasta.
  66. Vaihe 69
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota jakohihna.
  67. Vaihe 70
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD S-MAX -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jakohihnan kiristinpyörä.
  68. Vaihe 71
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä kiintolenkkiavainta.
  69. Vaihe 72
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vesipumppu. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varo! Jäähdytysneste voi tulla ulos vesipumpun kanavista ja rungosta.
  70. Vaihe 73
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista vesipumpun kiinnityspaikka. Käytä tiivistekaavinta. Käytä yleispuhdistussprayta.
  71. Vaihe 74
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Asenna vesipumpun tiiviste.
  72. Vaihe 75
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna uusi vesipumppu.
  73. Vaihe 76
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - vinkkejä
    Kiristä vesipumpun kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 8. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 10 Nm vääntömomentilla.
  74. Vaihe 77
    Vaiheittaiset suositukset FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  75. Vaihe 78
    Tee se itse -vaihto: FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Asenna jakohihnan kiristinpyörä.
  76. Vaihe 79
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kierrä kiinni jakohihnan kiristinpyörän kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  77. Vaihe 80
    Kuinka vaihtaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna jakohihnan ohjainrulla.
  78. Vaihe 81
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele kiinnityspultti. Käytä tiivistysainetta.
  79. Vaihe 82
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Kiristä jakohihnan ohjainrullan kiinnike. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 37 Nm vääntömomentilla.
  80. Vaihe 83
    Kuinka poistaa FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna uusi jakohihna.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). AUTODOCin vinkki:
    Ole varovainen, ettet vahingoita jakohihnaa.
  81. Vaihe 84
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Säädä jakohihnan kireys liikuttamalla kiristinpyörää.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että jakohihna on oikein kiristetty.
  82. Vaihe 85
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien vaihto FORD S-MAX -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä jakohihnan kiristinpyörän kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
  83. Vaihe 86
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista jakohihnan kiristinpyörän lukitustyökalu.
  84. Vaihe 87
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Poista nokka-akselin hihnapyörän lukitustyökalu.
  85. Vaihe 88
    FORD S-MAX Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Poista kampiakselin hammaspyörän lukitustyökalu.
  86. Vaihe 89
    Vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja itse FORD S-MAX -autoon
    Käännä kampiakselin hihnapyörää. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: vesipumppu & jakohihnasarja – FORD S-MAX (WA6). Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että kaikki jakohihnan osat on asennettu oikein.
  87. Vaihe 90
    FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna moottorin kannake sen asennusjalustaan.
  88. Vaihe 91
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - vinkkejä
    Käsittele moottorin tukikumin kiinnikkeet. Käytä tiivistysainetta.
  89. Vaihe 92
    Vaiheittaiset suositukset FORD S-MAX -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna kiinnityspultit.
  90. Vaihe 93
    Tee se itse -vaihto: FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi 2011 -auton Vesipumppu + Jakohihnasarja - online-opas
    Kiristä moottorintuen kiinnityspultit. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 55 Nm vääntömomentilla.
  91. Vaihe 94
    Kuinka vaihtaa Vesipumppu + Jakohihnasarja FORD S-MAX -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käsittele kiinnityspultit. Käytä tiivistysainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD S-MAX (WA6) Vesipumppu + Jakohihnasarja itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD S-MAX (WA6) Vesipumppu + Jakohihnasarja vaihtaminen - online-opas
FORD S-MAX (WA6) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu FORD S-MAX (WA6) 2.2 TDCi - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata auto AUTODOC CLUBin avulla
  • Vaihtaa Jakohihna ja vesipumppu Ford S Max wa6 2.0 TDCi - vaihtovinkit
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD S-MAX (WA6) 1.8 TDCi Jakohihna ja vesipumppu vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Jakohihna ja vesipumppu Ford S Max wa6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit