Jarruvaijerin vaihto [AUTODOC-OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa käsijarruvaijeri autoon
Työkalut
Saatat tarvita seuraavia:
sarja sopivia työkaluja
yleispuhdistussuihke
teräsharja
WD-40-spray
pihdit
sarja muoviverhoilujen irrotustyökaluja
rumpujarrujen korjaustyökalusarja
Huomio!
  • Käsijarrumekanismi auttaa pitämään ajoneuvon paikallaan, kun se on pysäköitynä
  • Käsijarruvaijerit siirtävät voiman matkustamossa olevasta käsijarruvivusta pyörien jarrumekanismeihin
  • On suositeltavaa vaihtaa kaikki vaijerit kerralla, koska niiden käyttöikä on suunnilleen sama
  • Tarkastele käsijarruvaijerien rakennetta ja sijaintia
  1. 1.
    Kuinka vaihtaa Käsijarruvaijeri - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kiinnikkeet, jotka yhdistävät vaijerit matkustamossa olevaan käsijarruvipuun, sijaitsevat keskikonsolin alla tai sen alla auton alapuolella
  2. 2.
    Kuinka vaihtaa Jarruvaijeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista keskikonsoli
  3. 3.
    Vaijeri seisontajarru vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää vaijerien kireyttä
  4. 4.
    Vaihtaa Jarruvaijeri
    Poista takapyörät
    Käsijarrussa voidaan käyttää seuraavantyyppisiä pyörän jarrumekanismeja
    Takajarrusatulat, joissa on integroidut käsijarruosatJarrukengät, jotka ovat rummun tai levyn sisällä
  5. 5.
    Kuinka poistaa Vaijeri seisontajarru - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ensimmäisessä tapauksessa irrota vaijeri jarrusatuloiden vaijerikiinnikkeistä
  6. 6.
    Kuinka vaihtaa Jarruvaijeri: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Toisen tyypin osalta on poistettava jarrusatulat, jarrusatulan pitimet ja jarrulevyt tai -rummut
    Jarrurumpua tai -levyä voi olla vaikea poistaa;
    joko koska sen pinta on jumissa navassa tai muussa kiinnityskohdassatai koska käsijarrukengät pitävät sitä paikallaan
  7. 7.
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Vaijeri seisontajarru vaihto - lataa kuvitettu opas
    Jälkimmäisessä tapauksessa löysää jarrukenkien säädintä
  8. 8.
    Käsijarruvaijeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Säätimen hammaspyörään pääsee käsiksi pyöränpultin reiän tai navan reiän kautta
  9. 9.
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jarruvaijeri - informatiivinen PDF-käsikirja
    Säätimen pääsyreikä voi sijaita jarrun taustalevyssä. Tässä tapauksessa säätö suoritetaan levyn takaa
    Tärkeää!
    Jos säädin on juuttunut ja rumpua tai levyä on vaikea poistaa, tarvitaan erikoistyökalu
  10. 10.
    Vaijeri seisontajarru vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Voit napauttaa jarrurumpua vasaralla purkamisen helpottamiseksi tai kiertää pultit sen huoltoreikiin, jos niitä on
  11. 11.
    Vaihtaa Jarruvaijeri itse
    Tarkista jarrun säätimen, säätömekanismin, jarrukenkien jousien ja rummun tai levyn kunto. Vaihda ne tarvittaessa
  12. 12.
    Vaijeri seisontajarru: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Hanki pääsy vaijerin kiinnikkeisiin; rakenteesta riippuen voi olla tarpeen poistaa ensin jarrukengät
  13. 13.
    Kuinka vaihtaa Jarruvaijeri - vinkkejä
    Huomioi kaikkien osien sijainti ja tarkkaile niiden rakenteiden piirteitä
  14. 14.
    Vaiheittaiset suositukset Vaijeri seisontajarru tee se itse -vaihtoon
    Etene järjestyksessä, ensin akselin yhdellä puolella, sitten toisella puolella
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Jarrut: Suositut huolto-oppaat

Parhaat korjausohjeet

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta