Milloin vaihtaa Öljynsuodatin BMW 5 SERIES -autossa
Osakategorian Öljynsuodatin suositeltu vaihtoväli: 12 month / 15000 km
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 5 Touring (F11) 520 i, BMW 5 Touring (F11) 528 i, BMW 5 Touring (F11) 528 i xDrive, BMW 5 Touring (F11) 530 i, BMW 5 Touring (F11) 535 i xDrive, BMW 5 Touring (F11) 523 i, BMW 5 Touring (F11) 528 i, BMW 5 Touring (F11) 535 i, BMW 5 Touring (F11) 523 i, BMW 5 Touring (F11) 520 i, BMW 5 Touring (F11) 535 i, BMW 5 Touring (F11) 535 i xDrive, BMW 5 Touring (F11) 530 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Öljynsuodatin 5 Touring (F11) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Työkalut
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – BMW 5 Touring (F11). Työkalut, joita saatat tarvita:
Yleispuhdistussuihke
Hylsyavain nro 17
Öljynsuodattimen kuppiavain 86-16F
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Suppilo
Öljypohja
Mikrokuitupyyhe
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – BMW 5 Touring (F11). AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda öljynsuodatin aina, kun vaihdat moottoriöljyä.
  • Käytä ainoastaan uusia O-renkaita asentamisen jälkeen.
  • Käytä hanskoja välttääksesi kuumalle nesteelle altistumisen.
  • Huom! Kaikki työ BMW 5 Touring (F11) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota öljysäiliön korkki.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa BMW 5 SERIES -auton Öljynsuodatin – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita suodattimen kotelonkansi yhdessä vanhan suodattimen kanssa. Käytä hylsyä 86-16F. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    BMW 5 SERIES Öljynsuodatin vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Valmistele astia vanhaa öljynsuodatinta varten.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Öljynsuodatin itse BMW 5 SERIES -autoon
    Irroita öljynsuodatin.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa BMW 5 SERIES -auton Öljynsuodatin - helposti seurattavat online-ohjeet
    Laita vanha öljynsuodatin astiaan.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – BMW 5 Touring (F11). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Nosta astiaa ylös. Öljy valuu poistoaukosta heti, kun olet poistanut öljynsuodattimen.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin BMW 5 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Peitä öljynsuodattimen kotelo mikrokuituliinalla, jotta järjestelmään ei joudu likaa ja vierasesineitä.
  7. Vaihe 9
    Nosta autoa käyttämällä autonostinta tai aseta se rasvamontun päälle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – BMW 5 Touring (F11). Vinkki:
    Ajoneuvon tulee olla tasaisella, ja jos se on kallistettuna, tyhjennystulpan tulee olla alimmassa kohdassa.Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
    Vaihe 10
    Ruuvaa irti tyhjennysruuvin huoltoluukun kiinnike. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
    Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Öljynsuodatin-osien vaihto BMW 5 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota tyhjennysruuvin huoltoluukku.
  8. Vaihe 12
    BMW 5 SERIES -auton Öljynsuodatin: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita vähintään 7-litrainen jäteöljyastia poistoaukon alle.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Öljynsuodatin BMW 5 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita valumatulppa. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 14
    BMW 5 SERIES Öljynsuodatin vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Valuta käytetty öljy pihalle.
    Vaihto: moottoriöljy ja öljynsuodatin – BMW 5 Touring (F11). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Ole varovainen! Öljy voi olla kuumaa.Odota, kunnes öljy on valunut kokonaan poistoaukosta.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Öljynsuodatin itse BMW 5 SERIES -autoon
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue.
  12. Vaihe 16
    BMW 5 SERIES -auton Öljynsuodatin: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa uusi poistoaukon korkki kiinni ja kiristä se. Käytä hylsyä nro 17. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 30 Nm vääntömomentilla.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin BMW 5 SERIES -autoon - vinkkejä
    Puhdista öljynsuodattimen poistoaukon alue. Käytä yleispuhdistussprayta.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset BMW 5 SERIES -auton Öljynsuodatin-osien tee se itse -vaihtoon
    Laita tyhjennysruuvin huoltoluukku paikoilleen.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: BMW 5 Touring (F11) 525 d 2014 -auton Öljynsuodatin - online-opas
    Ruuvaa kiinni tyhjennysruuvin huoltoluukun kiinnike. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  16. Vaihe 20
    Laske autoa.
    Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin BMW 5 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota öljynsuodatin suodattimen kannesta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 5 Touring (F11) Öljynsuodatin itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 5 Touring (F11) Öljynsuodatin vaihtaminen - online-opas
BMW 5 Touring (F11) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Öljynsuodatin BMW 5 Touring (F11) 525 d - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Öljynsuodatin BMW F11 520 d - vaihtovinkit
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW 5 Touring (F11) 530 d xDrive Öljynsuodatin vaihto-opas
    5 yleisintä syytä, miksi autosi vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Öljynsuodatin BMW F11 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit