Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.4 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.4 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.4 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.3 16V RWD, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 3.2 TDCi RWD, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi, FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etujousituksen joustintuet FORD TRANSIT MK7 -merkkiseen autoon [AUTODOC-OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa etujousituksen jousi Ford Transit Mk7 van -autoon – vaihto-opas
Työkalut
Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-spray
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
19 mm:n yhdistelmäavain
13 mm:n hylsy
15 mm:n hylsy
18 mm:n hylsy
19 mm:n hylsy
24 mm:n hylsy
36 mm:n hylsy
18 mm:n iskunvaimentimen hylsy
H5 kuusiokärki
H6 kuusiokantainen jatkovarsi
21 mm:n vannehylsy
Hylsyavain tai sähkötyökalu kierrekiinnikkeiden poistamiseen/asentamiseen
T-väännin
Asennusrauta
Pitkäkärkiset pihdit
Teleskooppinen magneettinen poimintatyökalu
Pistepuikko
Vasara
Kumivasara
Pallonivelen ulosvedin
Lattiamallinen jousipuristin
Vaihteistonostin tai toinen tunkki
Autonostin tai tunkki ja autopukkeja, lisäksi pyöräkiiloja
Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen joustintuet, kierrejouset ja joustintukilaakerit on vaihdettava pareittain.
  • Etujousituksen oikean- ja vasemmanpuoleiset joustintuet, kierrejouset ja joustintukilaakerit vaihdetaan samalla tavalla lukuun ottamatta vaiheita, jotka koskevat vasemman- ja oikeanpuoleisten joustintukilaakerien kiinnikkeisiin käsiksi pääsyä.
  • Huom! Kaikki työ Ford Transit Mk7 van -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavasti:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa auton ovi.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Avaa hansikaslokero.
  3. Vaihe 3
    FORD TRANSIT Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota hansikaslokero painamalla sen kiinnityskielekkeet alas.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Jousi itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota hansikaslokero.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Taita joustintukilaakerin kiinnikkeet peittävä eriste pois tieltä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista ylimmäisen joustintukilaakerin kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää joustintukilaakerin kiinnikkeet. Käytä 13 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
    Varoitus!
    Älä kierrä muttereita kokonaan irti.
  8. Vaihe 8
    FORD TRANSIT -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Tue pyörät kiiloilla.
  9. Vaihe 9
    Irrota pyörän keskikuppi.
    Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää pyöränmutterit. Käytä 21 mm:n vannehylsyä. Käytä T-väännintä.
  10. Vaihe 11
    FORD TRANSIT Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota sokkanaula, jolla akselin kiinnike on kiinni. Käytä asennusrautaa. Käytä pitkäkärkisiä pihtejä.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousi itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota akselimutterin suojus.
  12. Vaihe 13
    FORD TRANSIT -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista akselimutteri. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - vinkkejä
    Löysää akselimutteri. Käytä 36 mm:n hylsyä. Käytä T-väännintä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FORD TRANSIT -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Nosta ajoneuvo ylös.
    Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, pysäköi auto kovalle tasaiselle alustalle.Tue auto lisäksi autopukeilla.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi 2011 -auton Jousi - online-opas
    Kierrä pyöränmutterit irti.
    Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. Vinkki:
    Loukkaantumisen välttämiseksi pitele pyörää ylhäällä, kun kierrät muttereita irti.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota pyörä.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  18. Vaihe 19
    Puhdista ABS-anturin kaapelin pidikkeen kiinnike. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
    Vaihe 20
    FORD TRANSIT Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää joustintuen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Jousi itse FORD TRANSIT -autoon
    Kierrä ABS-anturin kaapelin pidikkeen kiinnike irti. Käytä 18 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota ABS-anturin kaapelin pidike joustintuesta.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä 19 mm:n yhdistelmäavainta. Käytä H5 kuusiokärkeä. Käytä hylsyavainta.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kallistuksenvakaajan yhdystanko joustintuesta.
  23. Vaihe 25
    FORD TRANSIT -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä akselimutteri irti. Käytä 36 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota akselin aluslevy. Käytä teleskooppista magneettista poimintatyökalua.
  25. Vaihe 27
    FORD TRANSIT Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue tukivarsi. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Jousi itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä pistepuikkoa. Käytä vasaraa.
  27. Vaihe 29
    FORD TRANSIT -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista tuki jousituksen tukivarren alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Laske vaihteistonostin tai tunkki alas tasaisesti nykimättä sitä, jotta ajoneuvon kokoonpanot ja mekanismit eivät vaurioidu.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen tukivarteen. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset FORD TRANSIT -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää pallonivelen tukivarteen. Käytä 24 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi 2011 -auton Jousi - online-opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota pallonivel tukivarresta. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä asennusrautaa.
  32. Vaihe 34
    Irrota tuki olka-akselin alta.
    Vaihe 35
    Vapauta pallonivel tukivarresta vetämällä tukivartta alaspäin asennusraudan avulla.
    Vaihe 36
    Kun olet vapauttanut pallonivelen, siirrä olka-akselia hieman sivuun ja palauta tukivarsi varovasti alkuperäiseen asentoonsa.
    Vaihe 37
    Tue olka-akseli uudelleen.
    Vaihe 38
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihe 39
    Sido vetoakseli vaijerilla auton koriin kiinni.
    Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vetoakseli ei roiku.
    Vaihe 40
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä irti joustintuen alempi kiinnike. Käytä 15 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  33. Vaihe 41
    FORD TRANSIT Jousi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  34. Vaihe 42
    Vaihtaa Jousi itse FORD TRANSIT -autoon
    Irrota olka-akseli joustintuesta. Käytä kumivasaraa. Käytä vaihteistonostinta tai vielä yhtä tunkkia.
    Varoitus!
    Varmista, että olka-akseli ei roiku jarruletkun tai sähkökaapelin varassa.
  35. Vaihe 43
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Jousi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kierrä irti joustintukilaakerin kiinnikkeet.
    Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. Ammattilaiset suosittelevat:
    Loukkaantumisen välttämiseksi pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnikkeitä.
  36. Vaihe 44
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota joustintuen kokoonpano.
  37. Vaihe 45
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousi-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista joustintukien kiinnityskohdat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  38. Vaihe 46
    FORD TRANSIT -auton Jousi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan yhdystangon kiinnike. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  39. Vaihe 47
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousi FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista vetonivelen urat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  40. Vaihe 48
    Riippuen siitä, mitä osaa olet vaihtamassa, joudut ehkä purkamaan joustintuen. Mutta jos käytät pelkästään uusia osia, sinun ei tarvitse purkaa vanhaa joustintukea. Tällöin uuden joustintuen kokoamiseen tarvitaan lattiamallinen jousipuristin vain, jos sen osat on ostettu erikseen.
    Vaihe 49
    FORD TRANSIT Jousi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta joustintuen kokoonpano lattiamalliseen jousipuristimeen.
    Vaihto: jousi – Ford Transit Mk7 van. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Lattiamallista jousipuristinta käytettäessä jousen kierteet on puristettava tiukasti yhteen puristamalla jousta molemmista päistä.Varmista, että jousi on oikeassa asennossa.Varmista, että puristimen leuat ovat tiukasti kiinni kierteissä.
  41. Vaihe 50
    Vaihtaa Jousi itse FORD TRANSIT -autoon
    Purista jousi.
  42. Vaihe 51
    FORD TRANSIT -auton Jousi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista joustintuen männänvarren yläosa. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  43. Vaihe 52
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - vinkkejä
    Kierrä irti joustintuen männänvarren mutteri. Käytä 18 mm:n iskunvaimentimen hylsyä. Käytä H6 kuusiokantaista jatkovartta. Käytä hylsyavainta.
  44. Vaihe 53
    Vaiheittaiset suositukset FORD TRANSIT -auton Jousi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota ylempi joustintukilaakeri.
  45. Vaihe 54
    Tee se itse -vaihto: FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi 2011 -auton Jousi - online-opas
    Vapauta jousi.
  46. Vaihe 55
    Kuinka vaihtaa Jousi FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota tukilaakeri ja pohjaanlyöntikumi.
  47. Vaihe 56
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Jousi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota jousi.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Transit Mk6 Van (V347, V348) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD TRANSIT MK-7 Umpikori Jousi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
Autodoc CLUB App icon
FORD TRANSIT MK-7 Umpikori Jousi vaihtaminen - online-opas
FORD TRANSIT MK-7 Umpikori vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jouset FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.2 TDCi - vaihto nõuanded
    5 syytä turboahtimen vioittumiseen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Kierrejouset Ford Transit Mk7 Van 2.2 TDCi - vaihtovinkit
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD TRANSIT MK-7 Umpikori 2.4 TDCi RWD Takajouset & etujouset vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Etujouset & takajouset Ford Transit Mk7 Van vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit