Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.25, FORD Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.5 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 ST, FORD Fiesta Mk6 Van 1.5 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 Ti-VCT, FORD Fiesta Mk6 Van 1.4, FORD Fiesta Mk6 Van 1.25 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi Fiesta Mk6 Van -malliin ja muihin FORD-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FIESTA VI Van. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Tasataltta
Vasara
Kuminuija
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FIESTA VI Van. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – FORD FIESTA VI Van.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD FIESTA Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FORD FIESTA VI Van
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FORD FIESTA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FIESTA VI Van. Vinkki:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kierreleuan väännintä.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnityspultti.
  8. Vaihe 9
    FORD FIESTA -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kierreleuan väännintä.
  10. Vaihe 11
    FORD FIESTA Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FORD FIESTA -autoon
    Vapauta kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  12. Vaihe 13
    FORD FIESTA -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivel olka-akselista.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Irrota tukivarren etukiinnitys.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita tukivarsi.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk6 Van 1.25 2023 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä kuminuijaa.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – FORD FIESTA VI Van. AUTODOC suosittelee:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna tukivarren kiinnitykset.
  18. Vaihe 19
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin.
    Vaihe 20
    FORD FIESTA Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Fiesta Mk6 Van -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Fiesta Mk6 Van Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk6 Van Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk6 Van vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi FORD Fiesta Mk6 Van 1.25 - vaihto nõuanded
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Ford Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi - vaihtovinkit
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 TDCi Reaktiotanko vaihto-opas
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Ford Fiesta Mk6 Van vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit