Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.25, FORD Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.5 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 ST, FORD Fiesta Mk6 Van 1.5 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Van 1.0, FORD Fiesta Mk6 Van 1.4, FORD Fiesta Mk6 Van 1.25 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Fiesta Mk6 Van -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Ford Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Ford Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Ford Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – FORD FIESTA VI Van. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 32
Torx-kärkihylsy T50
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Sorkkarauta
Laakerien asennustyökalusarja
Pallonivelen ulosvedin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – FORD FIESTA VI Van. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä FORD FIESTA VI Van autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ FORD FIESTA VI Van -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD FIESTA VI Van. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  8. Vaihe 9
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD FIESTA VI Van. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Irroita jarrulevyt.
  12. Vaihe 13
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 32.
  14. Vaihe 15
    Irroita vetoakseli. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FORD FIESTA VI Van. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
    Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk6 Van 1.25 2023 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä Torx-avainta T50. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti. Käytä vasaraa.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 20
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  23. Vaihe 25
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Paina pyöränapa ulos rullalaakerista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  25. Vaihe 27
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 28
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Paina pyörännapaa laakerin sisäkehää vasten. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Fiesta Mk6 Van Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk6 Van Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk6 Van vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FORD Fiesta Mk6 Van 1.25 - vaihto nõuanded
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Ford Fiesta Mk6 Van 1.4 TDCi - vaihtovinkit
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk6 Van 1.6 TDCi Takapyörän laakeri vaihto-opas
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Ford Fiesta Mk6 Van vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC