Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 (Z21A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 LPG (Z33A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 (Z23A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.1 (Z31A, Z32A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 DI-D (Z38A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 DI-D (Z39A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 CZT (Z37A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.1 LPG, MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 4WD (Z22A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 4WD (Z24A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 Ralliart R (Z27A), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 (Z27), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 (Z23), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 Ralliart (Z23), MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5, MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 Ralliart R, MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 Flexfuel (Z35A) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu-alatukivarsi MITSUBISHI COLT Z30 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Mitsubishi Colt Z30-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi COLT VI (Z3_A, Z2_A) -malliin ja muihin MITSUBISHI-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 (Z21A) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsi
Kuinka vaihtaa Tukivarsisarja, pyörien tuenta MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 (Z21A) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsisarja, pyörien tuenta
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mitsubishi Colt Z30. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Sorkkarauta
Kuminuija
Pallonivelen ulosvedin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mitsubishi Colt Z30. AUTODOCin vinkki:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Huom! Kaikki työ Mitsubishi Colt Z30 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    MITSUBISHI COLT Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MITSUBISHI COLT -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mitsubishi Colt Z30
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto MITSUBISHI COLT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  8. Vaihe 9
    MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kaikki kallistuksenvakaajan nivelet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystangon kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 11
    MITSUBISHI COLT Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MITSUBISHI COLT -autoon
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  12. Vaihe 13
    MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon - vinkkejä
    Kierrä kiinnike irti, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä. Käytä sorkkarautaa.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 DI-D (Z39A) 2005 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät tukivarren apurunkoon. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota tukivarren etukiinnitys.
  18. Vaihe 19
    MITSUBISHI COLT Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Alatukivarsi itse MITSUBISHI COLT -autoon
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto MITSUBISHI COLT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä kuminuijaa.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Mitsubishi Colt Z30. Käytä vain uusia pultteja ja muttereita asennukseen.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  23. Vaihe 24
    Käsittele kiinnityspultit. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 25
    MITSUBISHI COLT -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna tukivarren takakiinnike.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi MITSUBISHI COLT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna tukivarren etukiinnikkeet.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.5 DI-D (Z39A) - vaihto nõuanded
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.3 (Z21A) - vaihtovinkit
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) 1.1 (Z31A, Z32A) Reaktiotanko vaihto-opas
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit