Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.4 4WD (ACR38)

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi / etutukivarsi TOYOTA RAV 4 3 (XA30) -merkkiseen autoon

Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. Työkalut, joita saatat tarvita:
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 22
Vannehylsy nro 21
Momenttiavain
Sorkkarauta
Kierreleuan väännin
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Pyörökärkipihdit
Pallonivelen ulosvedin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Tukivarsi, pyöräntuenta Toyota RAV4 III 2.2 D 4WD (ALA30_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Tukivarsi, pyöräntuenta
Kuinka vaihtaa Tukivarsi, pyöräntuenta TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.4 4WD (ACR38) -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.4 4WD (ACR38)
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 21.
  3. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihtaa Alatukivarsi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 4
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Toyota RAV4 III
  5. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Irrota pyörä.
  6. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Irrota öljypohjan alemman kannen kiinnittimet.Käytä hylsyä nro 12.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Poista öljypohjan kansi.
  8. TOYOTA RAV4 2012 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Irrota sokka.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.Käytä pyörökärkipihtejä.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Puhdista tukivarren kaikki jouset.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Löysää kiinnikettä, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  11. Vaihtaa Alatukivarsi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 11
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 22.Käytä kierreleuan väännintä.
  12. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Irrota tukivarren etukiinnitys.
  13. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irroita takatukivarren kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 22.Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Irrota tukivarren takakiinnitys.
  15. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Vaihe 15
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen.Käytä hylsyä nro 17.
  16. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Irroita pallonivel tukivarresta.
  17. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Irroita tukivarsi.Käytä sorkkarautaa.
  18. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Irroita pallonivel olka-akselista.Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  19. Vaihtaa Alatukivarsi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 19
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  21. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Asenna tukivarren takakiinnikkeet.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Asenna tukivarren etukiinnikkeet.
  23. TOYOTA RAV4 2012 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Liitä pallonivel ohjausvarteen.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen.Käytä hylsyä nro 17.
  25. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Kiinnitä pallonivel olka-akseliin.
  26. Vaihtaa Alatukivarsi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 26
    Ruuvaa kiinni pallonivelen kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
  27. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Asenna sokka paikoilleen.Käytä pyörökärkipihtejä.
  28. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Tue varsi.Käytä vaihteistonostinta.
  29. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Kiristä etukiinnike, joka yhdistää tukivarren apurunkoon.Käytä hylsyä nro 22.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 95 Nm vääntömomentilla.
  30. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Vaihe 30
    Kiristä kolmiotukivarren takakiinnike.Käytä yhdistelmäavainta nro 19.Käytä hylsyä nro 22.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 95 Nm vääntömomentilla.
  31. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 31
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. AUTODOCin vinkki:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  32. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Kiristä pallonivelen kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
  33. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 33
    Käsittele kaikki tukivarren jouset.Käytä kuparitahnaa.
  34. Vaihtaa Alatukivarsi itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 34
    Laita öljypohjan alempi kansi takaisin paikalleen.
  35. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 35
    Kiristä öljypohjan alemman kannen kiinnittimet.Käytä hylsyä nro 12.
  36. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 36
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 37
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.
  38. TOYOTA RAV4 2012 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 38
    Asenna pyörä.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Toyota RAV4 III. Ammattilaiset suosittelevat:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 39
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 21.
  40. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 40
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  41. Vaihtaa Alatukivarsi itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 41
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) - vaihto nõuanded
    Kuinka valita auto | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Tukivarsi Toyota RAV4 III 2.2 D 4WD (ALA30_) - vaihtovinkit
    Kuinka vaihtaa pyöränpultti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ACA30_) Tukivarsi vaihto-opas
    Jousituksen holkkien vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarsi Toyota RAV4 III vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 suosituinta joululahjaa autoharrastajalle | AUTODOC