Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.4 4WD (ACR38)

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takapyöränlaakerit TOYOTA RAV 4 3 (XA30) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Vaihto: pyöränlaakerit – Toyota RAV4 III. Työkalut, joita saatat tarvita:
Vaihto: pyöränlaakerit – Toyota RAV4 III. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 30
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasataltta
Kierreleuan väännin
Vasara
Meisti
Pyörännavan ulosvedin liukuvasaralla
Sorkkarauta
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Toyota RAV4 III 2.2 D 4WD (ALA30_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.4 4WD (ACR38) -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.4 4WD (ACR38)
Vaihto: pyöränlaakerit – Toyota RAV4 III. AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Toyota RAV4 III autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Toyota RAV4 III. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Puhdista pyörännavan mutteri.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  2. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Väännä vetoakselin kiinnike irti.Käytä meistiä.Käytä vasaraa.
  3. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Löysää vetoakselin mutteri.Käytä hylsyä nro 30.Käytä kierreleuan väännintä.
  4. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 4
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 5
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 21.
    Vaihe 6
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  5. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 7
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Toyota RAV4 III
  6. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 8
    Irrota pyörä.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 9
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan.Käytä hylsyä nro 30.Käytä kierreleuan väännintä.
  8. TOYOTA RAV4 2012 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 10
    Käsittele vetoakselin vakionopeusnivelen uria.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 11
    Irroita vetoakseli.Käytä meistiä.Käytä vasaraa.
  10. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 12
    Avaa jarrupalat.Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 13
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 14
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 17.Käytä kierreleuan väännintä.
  13. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 15
    Irroita jarrusatulan kehikko.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Toyota RAV4 III. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.
  14. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 16
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Vaihe 17
    Irroita jarrulevyt.
  16. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 18
    Puhdista pyörännavan laakerin kiinnikkeet.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 19
    Avaa pyöränlaakerin kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 17.Käytä kierreleuan väännintä.
  17. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 20
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.Käytä pyörännavan liukuvasarallista ulosvedintä.
  18. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 21
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 22
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  20. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 23
    Kiristä pyörännavan laakerin kiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 17.Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 24
    Kiristä pyörännavan laakerin kiinnike.Käytä hylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 82 Nm vääntömomentilla.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 25
    Kytke vetoakseli pyörännapaan.
  23. TOYOTA RAV4 2012 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 26
    Käsittele vetoakselin vakionopeusnivelen uria.Käytä kuparitahnaa.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit Toyota RAV4 III 2013 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 27
    Irroita vetoakselin mutteri.Käytä hylsyä nro 30.Käytä kierreleuan väännintä.
  25. TOYOTA RAV4 2.2 D 4WD (ALA30_) Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 28
    Käsittele napa siitä kohdasta, joka on kontaktissa jarrulevyyn.Käytä kuparitahnaa.
  26. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse Toyota RAV4 III 2006 2.2 D 4WD (ALA30_) -autoon
    Vaihe 29
    Asenna jarrulevyt.
  27. RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 (ZSA35_) 2007 -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 30
    Puhdista jarrusatulan ja sen pidikkeen kiinnityspaikat.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2008 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 31
    Asenna jarrusatulan kehikko paikoilleen.
  29. Vaiheittaiset suositukset Toyota RAV4 III 2009 2.0 (ZSA35_) -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 32
    Kiinnitä jarrusatulan kehikko.Käytä hylsyä nro 18.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 75 Nm vääntömomentilla.
  30. Tee se itse -vaihto: TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Vaihe 33
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä teräsharjaa.
  31. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit Toyota RAV4 III 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 34
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  32. Kuinka vaihtaa TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D 4WD (ALA30_) 2006 -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 35
    Asenna pyörä.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Toyota RAV4 III. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  33. Toyota RAV4 III 2.0 4WD (ACA30_) 2007 Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 36
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 21.
  34. Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ZSA30_) 2008 -autoon
    Vaihe 37
    Laske autoa.
  35. Kuinka poistaa TOYOTA RAV4 2.0 (ZSA35_) 2009 -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 38
    Kiristä vetoakselin mutteri.Käytä hylsyä nro 30.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 135 Nm vääntömomentilla.
  36. Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 39
    Aseta vetoakselin kiinnike takaisin paikoilleen.Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.Käytä vasaraa.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto Toyota RAV4 III 2.0 4WD 2011 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 40
    Kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  38. TOYOTA RAV4 2012 -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 41
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.2 D (ALA35_) - vaihto nõuanded
    Kuinka palauttaa ajovalojen intensiteetti | AUTODOC
  • Vaihtaa Pyöränlaakerisarja Toyota RAV4 III 2.2 D 4WD (ALA30_) - vaihtovinkit
    Moottorin sytytyskatkosten merkit ja syyt | Kuinka estää sytytyskatkoksia | AUTODOCIN vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA RAV 4 III (ACA3_, ACE_, ALA3_, GSA3_, ZSA3_) 2.0 4WD (ACA30_) Pyöränlaakerisarja vaihto-opas
    Kuinka valita matkustamon ilmansuodatin | AUTODOCIN vinkit
  • Pyöränlaakerisarja Toyota RAV4 III vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    3 yleisintä syytä, miksi auto tärisee I AUTODOC