Kiertokangen laakereille on tapana kulua loppuun Avensis I (T22) ja II (T25) autoissa 100,000 ajokilometrin jälkeen. Tämä johtuu ulkopuolisten hiukkasten kerääntymisestä yksikköön ja riittämättömästä voitelusta. Vika johtaa heikentyneeseen öljynpaineeseen. Uusien komponenttien asennus tulisi jättää ammattilaisille. Suosituksemme: tarkista öljyn taso ja vaihda se ajoittain. Tässä voit käyttää apuna kuvitettua PDF-opasta Toyota Avensis korjaukseen.
Avensis III (T27) ajoneuvojen vesipumppu hajoaa 60,000 kilometrin jälkeen laakerin hajoamisesta tai tiivisteen repeytymisestä. Jos kuulet epätavanomaisia ääniä pumpun puolelta ja jäähdytysnesteen taso sen säiliössä on pudonnut, tulee sinun vaihtaa osa. Tarkista jäähdytysjärjestelmä vuodoilta, kun teet Toyota Avensikseen tee-se-itse korjausta ja huoltoa. Ennen huoltoasemalla käymistä uuden pumpun asennuttamista varten, voit tutkia jakohihnan ja sen hihnapyörät kulumalta itse. Nämä elementit vaihdetaan usein pumpun kanssa.
Vaihteisto
Pää- ja toisioakselin laakerit kuluvat manuaalisen vaihteiston autoissa 100,000 ajokilometrin jälkeen. Tästä merkkinä on humina, joka tulee yksiköstä. Välttääksesi mekanismin jumiutumista, käy huoltoasemalla vaihdattamassa osat. Voit huoltaa vaihdelaatikkoa itse vaihtamalla öljyt. Seuraa vaiheittaista video-opastamme Toyota Avensiksen korjaukseen.
Kytkimen vapautuslaakeri Toyota III (T27) autoissa hajoaa helposti. Viasta suurin merkki on melu kytkinpolkimen vapauttamisen yhteydessä. Älä viivytä tämän komponentin vaihtamista.
Käyttökoneisto
Koiranluut ja holkit pettävät ennenaikaisesti. Jos auto kallistuu kääntämisen ja jarrutuksen aikana, ja kuulet koputusääniä jousituksesta, tulee sinun asentaa uudet osat. Voit tehdä tämän itse, kun olet ladannut video-oppaamme ilmaiseksi.
Avensis II (T25) autojen takaosan tukivarsien holkit hajoavat ennenaikaisesti. Vaihda elementit, jos kuulet epätavanomaisia ääniä huonolaatuisilla teillä ajettaessa. Seuraa Toyota Avensiksen korjaus- ja huolto-opasta vaihe vaiheelta.
Ohjauksen hallinta
Sähkökäyttöisen ohjaustehostimen omaavien autojen hammastangon suojakumeilla ei ole tyypillisesti pitkää käyttöikää. Jos huomaat kalsketta ja vaappumista ohjauspyörän kääntämisen yhteydessä, tulee nämä komponentit vaihdattaa huoltoasemalla.
Hammastangon kiilanivel voi kulua loppuun. Tämä vika voidaan tunnistaa koputtavista äänistä yksikön lähellä. On parempi jättää uuden tangon asentaminen asiantuntijoiden käsiin.