Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN C3 Picasso 1.6 HDi 110, CITROËN C3 Picasso 1.4 VTi 95, CITROËN C3 Picasso 1.6 VTi 120, CITROËN C3 Picasso 1.6 HDi, CITROËN C3 Picasso 1.6 HDi, CITROËN C3 Picasso 1.6 HDI 90, CITROËN C3 Picasso 1.4 VTi 95 LPG, CITROËN C3 Picasso 1.6 HDi 115, CITROËN C3 Picasso 1.2 THP 110, CITROËN C3 Picasso 1.6 BlueHDi 100, CITROËN C3 Picasso 1.6 VTi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet C3 Picasso -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – CITROËN C3 Picasso. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Yleispuhdistussuihke
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro E16
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – CITROËN C3 Picasso. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ CITROËN C3 Picasso -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa CITROËN C3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. CITROËN C3 Picasso
  3. Vaihe 5
    CITROËN C3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C3 -autoon
    Poista lokasuojan verhoilun muovikiinnikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa CITROËN C3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörän kaaren suoja.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto CITROËN C3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 10
    CITROËN C3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet CITROËN C3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  10. Vaihe 12
    CITROËN C3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN C3 -autoon
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro E16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 14
    CITROËN C3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – CITROËN C3 Picasso. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pidä iskunvaimentimesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja, jotta vältät loukkaantumiset.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C3 -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimennin.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN C3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: CITROËN C3 Picasso 1.4 VTi 95 2023 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Aseta iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
  16. Vaihe 18
    Asenna kiinnityspultti.
    Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa iskunvaimentimen alempi kiinnike kiinni. Käytä hylsyä nro E16. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    CITROËN C3 Picasso – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa CITROËN C3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna kiinnityspultti.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat CITROËN C3 Picasso -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN C3 Picasso Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN C3 Picasso Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
CITROËN C3 Picasso vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN C3 Picasso 1.4 VTi 95 - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Citroën C3 Picasso 1.6 HDI 90 - vaihtovinkit
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN C3 Picasso 1.6 HDi Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Citroën C3 Picasso vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit