Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 2.0 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 Chrono, CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 SX Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet CITROEN XSARA PICASSO (N68) -merkkiseen autoon

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse Citroen Xsara Picasso-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet XSARA PICASSO (N68) -malliin ja muihin CITROËN-malleihin
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen Xsara Picasso. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 24
Kuusiokolokärki nro H14.
Hylsyavain nro 24
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Kierreleuan väännin
Meisti
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen Xsara Picasso. AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen Xsara Picasso. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN XSARA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa CITROËN XSARA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    CITROËN XSARA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN XSARA -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen Xsara Picasso. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa CITROËN XSARA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN XSARA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto CITROËN XSARA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vapauta käsijarrun kaapeli.
  8. Vaihe 8
    CITROËN XSARA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 24. Käytä yhdistelmäavainta nro 24.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet CITROËN XSARA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 24. Käytä kuusiokoloavainta nro H14. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  10. Vaihe 10
    CITROËN XSARA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse CITROËN XSARA -autoon
    Käsittele iskunvaimentimen kiinnikeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    CITROËN XSARA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN XSARA -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimennin.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Citroen Xsara Picasso. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  14. Vaihe 14
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset CITROËN XSARA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V 1999 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Asenna kiinnityspultit.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Citroen Xsara Picasso
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat CITROËN Xsara Picasso (N68) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata CITROËN XSARA PICASSO (N68) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
CITROËN XSARA PICASSO (N68) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
CITROËN XSARA PICASSO (N68) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.8 16V - vaihto nõuanded
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi - vaihtovinkit
    TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 HDi Iskari vaihto-opas
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Citroen Xsara Picasso vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit