Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 (RS 413, ZC11S), SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 DDiS (RS 413D), SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 DDiS (RS 413D), SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 (RS 413, ZC11S) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet SUZUKI SWIFT 3 -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse Suzuki Swift MK3-autoon – vaihto-ohje
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – Suzuki Swift MK3. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 21
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jakoavain
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – Suzuki Swift MK3. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ Suzuki Swift MK3 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SUZUKI SWIFT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    SUZUKI SWIFT Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Suzuki Swift MK3
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SUZUKI SWIFT -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 7
    Kuinka poistaa SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SUZUKI SWIFT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SUZUKI SWIFT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota iskunvaimentimen alempi osa.
  8. Vaihe 10
    irroita tuki olka-akselin alaosasta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – Suzuki Swift MK3. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
    Vaihe 11
    SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laske autoa.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SUZUKI SWIFT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Avaa takaluukku.
  10. Vaihe 13
    SUZUKI SWIFT Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota klemmarit tavaratilan sivujen pehmusteesta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SUZUKI SWIFT -autoon
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  12. Vaihe 15
    Irrota hehkulampun liitin.
    Vaihe 16
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 17
    SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä jakoavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Suzuki Swift MK3 – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  13. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SUZUKI SWIFT -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimennin.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita ylälaakeri.
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.6 (RS 416, RR 416, ZC31S) 2019 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Suzuki Swift MK3. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SUZUKI SWIFT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta yläpää kiinni uuteen iskunvaimentimeen ja kiinnitä se.
  18. Vaihe 23
    SUZUKI SWIFT Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SUZUKI SWIFT -autoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    Suzuki Swift MK3 – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa SUZUKI SWIFT -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiristä ylemmän iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä jakoavainta. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 28 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SUZUKI Swift III Hatchback (MZ, EZ) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.6 (RS 416, RR 416, ZC31S) - vaihto nõuanded
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 (RS 413, ZC11S) - vaihtovinkit
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 DDiS (RS 413D) Iskari vaihto-opas
    Kuinka korjata auto AUTODOC CLUBin avulla
  • Heilahduksenvaimennin SUZUKI SWIFT III (MZ, EZ) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SUZUKI-malleille