Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD FUSION Sedan 2.3 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri FUSION Sedan -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri Ford Fusion CD3 2.3 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja Ford Fusion CD3 2.3 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Kuinka vaihtaa Rullalaakeri, jousijalkalaakeri Ford Fusion CD3 2.3 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Rullalaakeri, jousijalkalaakeri
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD FUSION Saloon CD3. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 19
Kuusiokolokärki nro h6.
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Vasara
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Pihdit
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD FUSION Saloon CD3. AUTODOC suosittelee:
  • Etujousituksen oikean ja vasemman joustintuen laakerit vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki etujoustintukien kiinnikkeet täytyy vaihtaa samanaikaisesti.
  • Vaihda asennuksen yhteydessä myös kaikki itselukittuvat mutterit ja pultit.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD FUSION Saloon CD3. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    FORD FUSION Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD FUSION Saloon CD3. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FUSION -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD FUSION -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  8. Vaihe 9
    FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pidike klippi ja vedö jarruletku pois iskunvaimentimen kannattimesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä. Käytä pihtejä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 11
    FORD FUSION Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FUSION -autoon
    Irrota kiinnityspultti. Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa.
  12. Vaihe 13
    Laske autoa. Avaa konepelti.
    Vaihe 14
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 15
    FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FORD FUSION Saloon CD3
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita joustintuki.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: FORD FUSION Sedan 3.0 2006 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD FUSION Saloon CD3. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Purista jousi.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus.
  18. Vaihe 21
    FORD FUSION Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FUSION -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläpää yhdessä asennuslaakerin kanssa. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto FORD FUSION -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpää asennuslaakeriin.
  23. Vaihe 26
    FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 19. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 48 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – FORD FUSION Saloon CD3. AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  25. Vaihe 28
    FORD FUSION Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse FORD FUSION -autoon
    Asenna joustintuen kiinnikkeen suojus.
  27. Vaihe 30
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 31
    FORD FUSION -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista asennettu joustintuki.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri FORD FUSION -autoon - vinkkejä
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD FUSION Sedan Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD FUSION Sedan Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
FORD FUSION Sedan vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri FORD FUSION Sedan 3.0 - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri Ford Fusion CD3 2.3 - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD FUSION Sedan 2.5 Iskarin yläpää vaihto-opas
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit
  • Kääntölaakeri Ford Fusion CD3 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit