Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW Z4 Coupe (E86) 3.0 si Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Jousijalan Tukilaakeri Z4 Coupe (E86) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri BMW E86 3.0 si -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakeri
Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakerin korjaussarja BMW E86 3.0 si -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Jousijalan tukilaakerin korjaussarja
Työkalut
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – BMW Z4 Coupe (E86). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Jakoavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Ruuvipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: jousijalan tukilaakeri – BMW Z4 Coupe (E86). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihdon työvaiheet ovat samat takajousituksen oikealle ja vasemmalle iskunvaimentimen kiinnikkeelle.
  • Takajoustintukien molemmat kiinnikkeet täytyy vaihtaa yhtäaikaisesti.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Paina ja pidä pohjassa taittokaton ohjauskytkintä. Pidä nappia painettuna, kunnes pääset käsiksi iskunvaimentimen ylempiin kiinnikkeisiin.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW Z4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota joustintuen asennuskannet. Käytä sorkkarautaa.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa BMW Z4 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  3. Vaihe 4
    BMW Z4 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää iskunvaimentimen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW Z4 -autoon
    Tue pyörät kiiloilla.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa BMW Z4 -auton Jousijalan Tukilaakeri - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 7
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW Z4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. BMW Z4 Coupe (E86)
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Jousijalan Tukilaakeri-osien vaihto BMW Z4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 10
    BMW Z4 -auton Jousijalan Tukilaakeri: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Jousijalan Tukilaakeri BMW Z4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 12
    BMW Z4 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW Z4 -autoon
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – BMW Z4 Coupe (E86). AUTODOC suosittelee:
    Pidä iskunvaimentimesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja, jotta vältät loukkaantumiset.
  12. Vaihe 14
    BMW Z4 -auton Jousijalan Tukilaakeri: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW Z4 -autoon - vinkkejä
    Irroita iskunvaimennin.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset BMW Z4 -auton Jousijalan Tukilaakeri-osien tee se itse -vaihtoon
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: BMW Z4 Coupe (E86) M 3.2 2008 -auton Jousijalan Tukilaakeri - online-opas
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri BMW Z4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 17.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa BMW Z4 -auton Jousijalan Tukilaakeri – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
  18. Vaihe 20
    BMW Z4 Jousijalan Tukilaakeri vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: jousijalan tukilaakeri – BMW Z4 Coupe (E86). AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Jousijalan Tukilaakeri itse BMW Z4 -autoon
    Asenna uusi kiinnike, suojakumi ja joustonrajoitin iskunvaimentimeen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW Z4 Coupe (E86) Jousijalan Tukilaakeri itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW Z4 Coupe (E86) Jousijalan Tukilaakeri vaihtaminen - online-opas
BMW Z4 Coupe (E86) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Jousijalan tukilaakeri BMW Z4 Coupe (E86) M 3.2 - vaihto nõuanded
    Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarin yläpään laakeri BMW E86 3.0 si - vaihtovinkit
    Tee se itse -auton äänieristys | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW Z4 Coupe (E86) M Iskarin yläpää vaihto-opas
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Kääntölaakeri BMW E86 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit