Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.4, FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.6, FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.6 Ti, FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.6 LPG Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Ford Focus 2 da 1.6 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Ford Focus 2 da 1.6 TDCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T40
Torx-kärkihylsy T30
Kuusiokolokärki nro H6.
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 19
Yhdistelmäavain nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota tuulilasinpyyhkimen varressa olevien mutterien suojukset.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa tyylilasinpyyhkimien varsien kiinnikkeet irti. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    FORD FOCUS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista tuulilasinpyyhkimien varsissa olevat tapit. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FOCUS -autoon
    Irrota pyyhkimien varret.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota muovisen konepellin ritilän kiinnikkeet. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta muovista konepellin ritilää.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota konepellin alemman muovinen ritilän kiinnike. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 10
    FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota konepellin alempi muovinen ritilä.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 12
    FORD FOCUS Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FOCUS -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  12. Vaihe 14
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 15
    FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Irrota pyörä.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.8 Flexifuel 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 21
    FORD FOCUS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FOCUS -autoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä vasaraa. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä sorkkarautaa.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FORD FOCUS II Estate (DA_)
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD FOCUS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). Vinkki:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  23. Vaihe 26
    FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita joustintuki.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  25. Vaihe 28
    FORD FOCUS Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FOCUS -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä Torx-avainta T40. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 30
    FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita yläjoustintuen laakeri. Käytä sorkkarautaa.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - vinkkejä
    Vapauta kierrejousi.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jousi.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.8 Flexifuel 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – FORD FOCUS II Estate (DA_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD FOCUS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  33. Vaihe 36
    FORD FOCUS Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD FOCUS -autoon
    Purista jousi.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa FORD FOCUS -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.8 Flexifuel - vaihto nõuanded
    8 yleisintä autonomistajien tekemää virhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Ford Focus 2 da 1.6 TDCi - vaihtovinkit
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Focus II Farmari (DA_, FFS, DS) 1.6 Iskari vaihto-opas
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Ford Focus 2 da vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit