Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.6 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.8 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 D, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 TD, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.8 i 16V, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.6 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 D, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i 16V, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.0 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.6 i, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.3, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4, SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.0 Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Cordoba Sedan (6K1, 6K2) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Työkalut
Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 10
14,5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6.
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOC suosittelee:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    SEAT CORDOBA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue pyörät kiiloilla.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT CORDOBA -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  5. Vaihe 7
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 8
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kannakkeen kiinnike, joka yhdistää jarruletkun joustintukeen. Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 11
    SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarruletkun pidike.
  10. Vaihe 13
    SEAT CORDOBA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT CORDOBA -autoon
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  12. Vaihe 15
    SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    SEAT CORDOBA (6K1, 6K2) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita joustintuki.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  18. Vaihe 21
    SEAT CORDOBA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT CORDOBA -autoon
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä 14,5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vapauta kierrejousi.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto SEAT CORDOBA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita jousi.
  23. Vaihe 26
    SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – SEAT CORDOBA (6K1, 6K2). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  25. Vaihe 28
    SEAT CORDOBA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse SEAT CORDOBA -autoon
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  27. Vaihe 30
    SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI 1997 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä 14,5 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT CORDOBA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Lopeta jousen painaminen.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa SEAT CORDOBA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat SEAT Córdoba I Sedan (6K1, 6K2) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.9 SDI - vaihto nõuanded
    Starttimoottorin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Seat Cordoba 6K1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Cordoba Sedan (6K1, 6K2) 1.4 i Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Seat Cordoba 6K1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata auto AUTODOC CLUBin avulla

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille