Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
ALFA ROMEO GTV (916C_) 2.0 JTS (916CXA00) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet GTV (916C_) -malliin ja muihin ALFA ROMEO-malleihin
Työkalut
Vaihto: joustintuen – ALFA ROMEO GTV (916C_). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 22
Kuusiokolokärki nro H5
Kuusiokolokärki nro H6
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Philips-ruuvimeisseli
Muovinen verhoilun irrotustyökalu
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – ALFA ROMEO GTV (916C_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat takajousituksen joustintuet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Takajousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ ALFA ROMEO GTV (916C_) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Avaa takaluukku.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Siirrä kokoontaitettavaa hyllyä ja irrota se kiinnikkeistään. Kun teet näin, pääset käsiksi sivuverhoilun muovipaneeleihin.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista takaistuimen selkänoja.
  3. Vaihe 5
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää keskeisen muovisen suojapaneelin kiinnike. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Löysää koukut, jotka pitävät tavaratilan verhoilun paikoillaan. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota keskeinen muovinen suojapaneeli.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota tavaratilan verhoilu.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO GTV -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista kumiliuska.
  8. Vaihe 10
    ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota tavaratilan sisävalo. Käytä muovista verhoilun irrotustyökalua.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota hehkulampun liitin.
  10. Vaihe 12
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta. Käytä muovista verhoilun irrotustyökalua.
  12. Vaihe 14
    ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti sivuverhoilun muovipaneelien kiinnikkeet. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - vinkkejä
    Irrota muovikansi sivuilta.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista joustintuen kiinnityksen ylempi kiinnike. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO GTV (916C_) 3.0 V6 24V 1996 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  17. Vaihe 19
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. ALFA ROMEO GTV (916C_)
  18. Vaihe 21
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Irrota kiinnike, joka liittää jarruletkun iskunvaimentimeen. Käytä sorkkarautaa.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita ABS-anturin johdot.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO GTV -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 26
    ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 27
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kallistuksenvakaajan tanko.
  25. Vaihe 28
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää joustintuen akselitappiin. Puhdista tukivarren kiinnitykset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 29
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Kierrä kiinnitysruuvi irti, joka yhdistää joustintuen takaolka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 30
    ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää jousituksen tukivarren akselitappiin. Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  28. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - vinkkejä
    Tue takaolka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  29. Vaihe 32
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  30. Vaihe 33
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO GTV (916C_) 3.0 V6 24V 1996 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota iskunvaimennin takaolka-akselista.
  31. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista asennettu joustintuki. Käytä sorkkarautaa.
  32. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – ALFA ROMEO GTV (916C_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  33. Vaihe 36
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Purista jousi.
  34. Vaihe 37
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – ALFA ROMEO GTV (916C_). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto ALFA ROMEO GTV -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vapauta kierrejousi.
  38. Vaihe 41
    ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jousi.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
  40. Vaihe 43
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – ALFA ROMEO GTV (916C_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  42. Vaihe 45
    ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - vinkkejä
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Purista jousi.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: ALFA ROMEO GTV (916C_) 3.0 V6 24V 1996 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – ALFA ROMEO GTV (916C_). AUTODOCin vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  47. Vaihe 50
    Lopeta jousen painaminen.
    Vaihe 51
    Kuinka vaihtaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
  48. Vaihe 52
    ALFA ROMEO GTV Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Poista asennettu joustintuki.
  49. Vaihe 53
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse ALFA ROMEO GTV -autoon
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  50. Vaihe 54
    Kuinka poistaa ALFA ROMEO GTV -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
    AUTODOC suosittelee:
    ALFA ROMEO GTV (916C_) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
  51. Vaihe 55
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiinnitä iskunvaimennin takaolka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat ALFA ROMEO GTV (916, 916C) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata ALFA ROMEO GTV (916C_) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
ALFA ROMEO GTV (916C_) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
ALFA ROMEO GTV (916C_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet ALFA ROMEO GTV (916C_) 3.0 V6 24V - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Alfa Romeo GTV 916 2.0 T.SPARK 16V - vaihtovinkit
    Kuinka kunnostaa vanteet | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - ALFA ROMEO GTV (916C_) 2.0 V6 Turbo Iskari vaihto-opas
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Alfa Romeo GTV 916 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille ALFA ROMEO-malleille