Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. (170AC), FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 (170AB), FIAT CINQUECENTO (170) 0.7 (170AA), FIAT CINQUECENTO (170) 1.1 Sporting (170AH), FIAT CINQUECENTO (170) 0.7 i (170AD), FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. S (170AF, 170CF) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – FIAT CINQUECENTO (170). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yleisrasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Kuusiokolokärki nro H5.
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 32
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kuminuija
Pallonivelen ulosvedin
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – FIAT CINQUECENTO (170). AUTODOCin vinkki:
  • Älä uudelleenkäytä FIAT CINQUECENTO (170) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ FIAT CINQUECENTO (170) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FIAT CINQUECENTO (170)
  3. Vaihe 5
    FIAT CINQUECENTO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT CINQUECENTO -autoon
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Väännä vetoakselin kiinnike irti. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat auton kiinnityspultit kiinni. FIAT CINQUECENTO (170)
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FIAT CINQUECENTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni. Käytä vannehylsyä nro 17.
  8. Vaihe 10
    Laske autoa.
    Vaihe 11
    FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 12
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti. Käytä vannehylsyä nro 17.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. FIAT CINQUECENTO (170)
  10. Vaihe 14
    FIAT CINQUECENTO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota pyörä.
  11. Vaihe 15
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 16
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT CINQUECENTO -autoon
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  12. Vaihe 17
    FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  13. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - vinkkejä
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. (170AC) 1996 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FIAT CINQUECENTO (170). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 23
    FIAT CINQUECENTO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  19. Vaihe 24
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT CINQUECENTO -autoon
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 25
    Kuinka poistaa FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 26
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  22. Vaihe 27
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FIAT CINQUECENTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista ABS-anturin asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 28
    FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 29
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita ABS-anturi.
  25. Vaihe 30
    FIAT CINQUECENTO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä. Käytä sorkkarautaa.
  26. Vaihe 31
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT CINQUECENTO -autoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 32
    FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  28. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - vinkkejä
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  29. Vaihe 34
    Vaiheittaiset suositukset FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  30. Vaihe 35
    Tee se itse -vaihto: FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. (170AC) 1996 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  31. Vaihe 36
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  32. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  33. Vaihe 39
    FIAT CINQUECENTO Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 40
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT CINQUECENTO -autoon
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  35. Vaihe 41
    Kuinka poistaa FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta olka-akseli ruuvipenkkiin.
  36. Vaihe 42
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä tasapäisiä ruuvimeisseleitä (2 kappaletta).
  37. Vaihe 43
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FIAT CINQUECENTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  38. Vaihe 44
    FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää ruuvipenkkiä ja poista olka-akseli.
  39. Vaihe 45
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  40. Vaihe 46
    FIAT CINQUECENTO Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  41. Vaihe 47
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT CINQUECENTO -autoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FIAT CINQUECENTO (170). Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  42. Vaihe 48
    FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  43. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT CINQUECENTO -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännapa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  44. Vaihe 50
    Vaiheittaiset suositukset FIAT CINQUECENTO -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – FIAT CINQUECENTO (170). AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  45. Vaihe 51
    Tee se itse -vaihto: FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. (170AC) 1996 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FIAT Cinquecento (170) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FIAT CINQUECENTO (170) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FIAT CINQUECENTO (170) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FIAT CINQUECENTO (170) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. (170AC) - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä autonpesussa | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Fiat Cinquecento 170 0.9 i.e. S - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos auton ilmastointi ei toimi kunnolla | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FIAT CINQUECENTO (170) 1.1 Sporting Takapyörän laakeri vaihto-opas
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Fiat Cinquecento 170 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Käynnistysmoottorin tarkistus ilman sen poistamista | AUTODOCin vinkit