Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT PANDA (169) 1.2 (169.AXB11, 169.AXB1A), FIAT PANDA (169) 1.1 (169.AXA1A) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit FIAT PANDA (169) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Fiat Panda 169-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit PANDA (169) -malliin ja muihin FIAT-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Fiat Panda 169. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yleisrasva
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Kuusiokolokärki nro H5.
Hylsyavain nro 12
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 32
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Tasataltta
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kuminuija
Pallonivelen ulosvedin
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Fiat Panda 169. AUTODOCin vinkki:
  • Älä uudelleenkäytä Fiat Panda 169 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ Fiat Panda 169 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Fiat Panda 169
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT PANDA -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Väännä vetoakselin kiinnike irti. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FIAT PANDA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat auton kiinnityspultit kiinni. Fiat Panda 169
  8. Vaihe 9
    FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni. Käytä vannehylsyä nro 17.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Laske autoa.
  10. Vaihe 11
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT PANDA -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  12. Vaihe 13
    FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa pyöränpultit irti. Käytä vannehylsyä nro 17.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Fiat Panda 169
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - vinkkejä
    Irrota pyörä.
  14. Vaihe 15
    Irrota kiinnitysmutteri.
    Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: FIAT PANDA (169) 1.2 (169AXF2A, 169AXF1A) 2017 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 20
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Fiat Panda 169. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT PANDA -autoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 12. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jarrulevyt. Käytä kuminuijaa.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FIAT PANDA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 25
    FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  25. Vaihe 27
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista ABS-anturin asennuspaikka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT PANDA -autoon
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
  27. Vaihe 29
    FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita ABS-anturi.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - vinkkejä
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä. Käytä sorkkarautaa.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: FIAT PANDA (169) 1.2 (169AXF2A, 169AXF1A) 2017 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 35
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnitysruuvit.
  34. Vaihe 36
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihe 37
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT PANDA -autoon
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  35. Vaihe 38
    Kuinka poistaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  36. Vaihe 39
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 40
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FIAT PANDA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  38. Vaihe 41
    FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Aseta olka-akseli ruuvipenkkiin.
  39. Vaihe 42
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä tasapäisiä ruuvimeisseleitä (2 kappaletta).
  40. Vaihe 43
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  41. Vaihe 44
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FIAT PANDA -autoon
    Löysää ruuvipenkkiä ja poista olka-akseli.
  42. Vaihe 45
    FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  43. Vaihe 46
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - vinkkejä
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  44. Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Fiat Panda 169. Ammattilaiset suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  45. Vaihe 48
    Tee se itse -vaihto: FIAT PANDA (169) 1.2 (169AXF2A, 169AXF1A) 2017 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  46. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FIAT PANDA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännapa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  47. Vaihe 50
    Kuinka vaihtaa FIAT PANDA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Fiat Panda 169. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  48. Vaihe 51
    FIAT PANDA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FIAT Panda II Hatchback (169) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FIAT PANDA (169) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FIAT PANDA (169) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FIAT PANDA (169) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FIAT PANDA (169) 1.2 (169AXF2A, 169AXF1A) - vaihto nõuanded
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Fiat Panda 169 1.2 (169.AXB11, 169.AXB1A) - vaihtovinkit
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FIAT PANDA (169) 1.1 (169.AXA1A) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Mitä tarkistaa käytettyä autoa ostaessa | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Fiat Panda 169 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit