Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 Ti, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.25, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.25, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 Ti, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 LPG, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0 EcoBoost, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 Ti, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 LPG, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 ST, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.0 Sport, FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.5 TDCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit FORD FIESTA JA8 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Ford Fiesta JA8-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) -malliin ja muihin FORD-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Fiesta JA8. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 32
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Vasara
Meisti
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Lukkorengaspihdit
Pallonivelen ulosvedin
Laakerin ulosvedin
Laakerien asennustyökalusarja
Ruuvipuristin
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Fiesta JA8. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä Ford Fiesta JA8 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 32. Käytä kierreleuan väännintä.
  3. Vaihe 3
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue pyörät kiiloilla.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Ford Fiesta JA8
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörä.
  8. Vaihe 8
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarruletkun pidike iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarruletku iskunvaimentimesta.
  10. Vaihe 10
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 12
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kierreleuan väännintä.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Fiesta JA8. AUTODOC suosittelee:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi 2022 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyt.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita ABS-anturin johdot.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti pyörän kaaren suojan kiinnikkeet. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  18. Vaihe 18
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota ABS-anturin liitin.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 15. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 15. Käytä kierreleuan väännintä.
  23. Vaihe 23
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 25
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  27. Vaihe 27
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pallonivel olka-akselista.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnitysmutteri.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Fiesta JA8. AUTODOCin vinkki:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi 2022 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  32. Vaihe 32
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
    Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Laita pörännapa ja laakeri ruuvipuristimeen.
  33. Vaihe 34
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Vapauta ruuvipenkki ja ota pyörännapa ja laakeri pois.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vedä laakerin sisäkehä ulos pyörännavasta. Käytä laakerin ulosvedintä. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto FORD FIESTA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä lukkorengaspihtejä. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  38. Vaihe 39
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  39. Vaihe 40
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  40. Vaihe 41
    FORD FIESTA Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  41. Vaihe 42
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse FORD FIESTA -autoon
    Paina uusi laakeri olka-akseliin.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Ford Fiesta JA8. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  42. Vaihe 43
    Käsittele pyörännavan laakerin kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 44
    FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit FORD FIESTA -autoon - vinkkejä
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  44. Vaihe 46
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
    Vaihe 47
    Vaiheittaiset suositukset FORD FIESTA -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.6 TDCi - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos autosi lämmitin ei toimi | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Ford Fiesta Mk6 1.25 - vaihtovinkit
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Fiesta Mk6 Hatchback (JA8, JR8) 1.4 TDCi Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Ford Fiesta Mk6 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit