Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 140 (168.031, 168.131), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 160 (168.033, 168.133), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 160 CDI (168.007), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 170 CDI (168.008), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 190 (168.032, 168.132), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 160 CDI (168.006), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 140 (168.031, 168.131), MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 210 (168.035, 168.135) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyöränlaakerit MERCEDES W168 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Mercedes W168-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A-sarja (W168) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Mercedes W168 A 140 1.4 (168.031, 168.131) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Mercedes W168 A 140 1.4 (168.031, 168.131) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Mercedes W168 A 140 1.4 (168.031, 168.131) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W168. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 18
Kuusiokolokärki nro H4
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 30
Vannehylsy nro 17
Laakerien asennustyökalusarja
Kiintolenkkiavain
Meisti
Tasataltta
Kierreleuan väännin
Vasara
Kuminuija
Iskutaltta
Lukkorengaspihdit
Sorkkarauta
Pallonivelen ulosvedin
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W168. Ammattilaiset suosittelevat:
  • Älä uudelleenkäytä Mercedes W168 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W168. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mercedes W168
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Poista pyörännavan mutterin kansi. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W168. Vinkki:
    Joissakin autoissa pyörännavan mutteria ei ole suojattu korkilla.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Väännä pyörännavan kiinnitysmutteri irti. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 9
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Kierrä pyörännavan mutteri irti. Käytä hylsyä nro 30. Käytä kierreleuan väännintä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  10. Vaihe 11
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysmutteri.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  12. Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 160 1.6 (168.033, 168.133) 2003 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista jarrulevyn kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  18. Vaihe 19
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä kuusiokoloavainta nro H4. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita ABS-anturi.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 24
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 26
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irrota kiinnityspultti.
  27. Vaihe 28
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - vinkkejä
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät pallonivelen jousen ohjausvarteen. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita vetoakseli.
  30. Vaihe 31
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 160 1.6 (168.033, 168.133) 2003 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista pyörännavan asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pyörännapa olka-akselista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  33. Vaihe 35
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W168. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  38. Vaihe 40
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  39. Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista pyörännapa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  40. Vaihe 42
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  42. Vaihe 44
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon. Asenna vetoakseli paikoilleen.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 160 1.6 (168.033, 168.133) - vaihto nõuanded
    Kuinka kunnostaa ohjauspyörä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Mercedes W168 A 140 1.4 (168.031, 168.131) - vaihtovinkit
    Kuinka poistaa naarmut autosta | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ A-sarja (W168) A 170 CDI 1.7 (168.009, 168.109) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Mercedes W168 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa