Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 160 (169.031, 169.331), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) E-CELL (169.090), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 200 CDI (169.308, 169.008), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 170 (169.032, 169.332), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 200 (169.033, 169.333), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 160 CDI (169.006, 169.306), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 180 CDI (169.007, 169.307), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 200 CDI (169.008, 169.308), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 200 TURBO (169.034, 169.334), MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 180 (169.032, 169.332) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etupyörän laakerit MERCEDES-BENZ A W169 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen Mercedes W169-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit A-sarja (W169) -malliin ja muihin MERCEDES-BENZ-malleihin
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W169. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 22
Hylsyavain nro 30
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Pallonivelen ulosvedin
Laakerien asennustyökalusarja
Tasataltta
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Vasara
Lukkorengaspihdit
Sorkkarauta
Jarrukiila
Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W169. AUTODOCin vinkki:
  • Älä uudelleenkäytä Mercedes W169 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W169. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W169. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
    Huomio!
    Joissakin autoissa ei ole pyörän pölysuojia.
  6. Vaihe 7
    Puhdista pyörännavan mutteri. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä hylsyä nro 30.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 10
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W169. Ammattilaiset suosittelevat:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  10. Vaihe 12
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 13
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irroita jarrulevyt.
  12. Vaihe 15
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 16
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - vinkkejä
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  14. Vaihe 18
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 20
    Irroita ABS-anturi.
    Vaihe 21
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 22
    Tee se itse -vaihto: MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 170 1.7 (169.032, 169.332) 2009 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 21.
  16. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  17. Vaihe 24
    Puhdista kannakkeen kiinnike, joka yhdistää jarruletkun joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pidike iskunvaimentimesta. Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.
  18. Vaihe 26
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 27
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 28
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 29
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Irroita olka-akseli yhdessä navan kanssa.
  20. Vaihe 30
    Kuinka poistaa MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Paina pyöränapa ulos rullalaakerista. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
  21. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pidike rengas olka-akselista. Käytä lukkorengaspihtejä.
  22. Vaihe 32
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - lataa kuvitettu opas
    Paina pyörännavan laakerit ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  23. Vaihe 33
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa.
  24. Vaihe 34
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Mercedes W169. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  25. Vaihe 35
    MERCEDES-BENZ A-CLASS Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta pidikerengas olka-akseliin. Käytä lukkorengaspihtejä.
  26. Vaihe 36
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse MERCEDES-BENZ A-CLASS -autoon
    Paina pyörännapaa laakerin sisäkehää vasten. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  27. Vaihe 37
    MERCEDES-BENZ A-CLASS -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna olka-akseli yhdessä pyörännavan kanssa kokoonpanoon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 170 1.7 (169.032, 169.332) - vaihto nõuanded
    Auton laturin korjaus itse | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Mercedes W169 A 180 CDI 2.0 (169.007, 169.307) - vaihtovinkit
    Auton tarkastukset, jotka kannattaa tehdä talven jälkeen | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MERCEDES-BENZ A-sarja (W169) A 150 1.5 (169.031, 169.331) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka vaihtaa moottori BMW E30 Turboon | SUPERCAR AUTODOC
  • Renkaan laakeri Mercedes W169 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka maalata jarrusatula | AUTODOCin vinkit