Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA Verso S (_P12_) 1.33 (NSP120_), TOYOTA Verso S (_P12_) 1.4 D4-D (NLP121_) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Verso S (_P12_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Toyota Verso-S 120D 1.33 (NSP120_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Toyota Verso-S 120D 1.33 (NSP120_) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 19
12-kulmainen hylsy nro 30
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 21
Pallonivelen ulosvedin
Laakerin ulosvedin
Kiintolenkkiavain
Tasataltta
Lukkorengaspihdit
Kierreleuan väännin
Vasara
Laakerien asennustyökalusarja
Sorkkarauta
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_) autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää vetoakselin mutteri. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 30. Käytä kierreleuan väännintä.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 21.
  3. Vaihe 5
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 6
    TOYOTA VERSO S Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_)
  4. Vaihe 7
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA VERSO S -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 8
    Kuinka poistaa TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
  6. Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto TOYOTA VERSO S -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista saksisokka, jolla raidetangon pään olka-akseliin yhdistävä kiinnike on kiinni. Käytä sorkkarautaa.
  8. Vaihe 11
    TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita raidetangon pää olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  10. Vaihe 13
    TOYOTA VERSO S Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista ABS-anturin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA VERSO S -autoon
    Kierrä irti ABS-anturin kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 15
    TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnityspultti.
  13. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - vinkkejä
    Irrota ABS-anturi. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä 12-kulmaista hylsyä nro 30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: TOYOTA Verso S (_P12_) 1.5 (NCP120_, NCP122_) 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista saksisokka, jolla pallonivelen olka-akseliin yhdistävä kiinnike on kiinni. Käytä sorkkarautaa.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  18. Vaihe 21
    TOYOTA VERSO S Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnitysmutteri.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA VERSO S -autoon
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä pallonivelen ulosvedintä.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  22. Vaihe 25
    Irrota kiinnitysruuvit.
    Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto TOYOTA VERSO S -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota jarrusatula ja sen pidike.
    Vaihto: pyöränlaakerit – TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
  23. Vaihe 27
    TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrulevyt.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  25. Vaihe 29
    TOYOTA VERSO S Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä joustintuen olka-akseliin yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA VERSO S -autoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  27. Vaihe 31
    TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista olka-akseli pyörännavan kanssa.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: TOYOTA Verso S (_P12_) 1.5 (NCP120_, NCP122_) 2010 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Puhdista joustintuen asennuspaikat. Puhdista vetoakselin CV-nivelen urat. Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Puhdista kiinnike, joka liittää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet irti. Käytä Torx-avainta T30.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Poista napa olka-akselilta. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  33. Vaihe 37
    TOYOTA VERSO S Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota jarrukilpi.
  34. Vaihe 38
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA VERSO S -autoon
    Puhdista pyöränlaakerin lukkorengas. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 39
    Kuinka poistaa TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörännavan laakerin varmistinrengas. Käytä lukkorengaspihtejä.
  36. Vaihe 40
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Pura laakerin sisäkehä, joka on edelleen navalla. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä laakerin ulosvedintä.
  37. Vaihe 41
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto TOYOTA VERSO S -autoon - lataa kuvitettu opas
    Purista pyöränlaakeri ulos. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
  38. Vaihe 42
    TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  39. Vaihe 43
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_). AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
  40. Vaihe 44
    TOYOTA VERSO S Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Laita pyörännavan laakerin varmistinrengas takaisin paikoilleen. Käytä lukkorengaspihtejä.
  41. Vaihe 45
    Asenna jarrukilpi paikoilleen.
    Vaihe 46
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse TOYOTA VERSO S -autoon
    Ruuvaa jarrukilven kiinnikkeet kiinni. Käytä Torx-avainta T30.
  42. Vaihe 47
    TOYOTA VERSO S -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta pyörännapa olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – TOYOTA VERSO S (NLP12_, NCP12_, NSP12_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Varmista, että pyörännapa on asetettu oikein. Vältä vääntymistä.
  43. Vaihe 48
    Asenna olka-akseli, joka on yhdistetty pyörännapaan.
    Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit TOYOTA VERSO S -autoon - vinkkejä
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA Verso S (_P12_) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA Verso S (_P12_) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
TOYOTA Verso S (_P12_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri TOYOTA Verso S (_P12_) 1.5 (NCP120_, NCP122_) - vaihto nõuanded
    5 auton sisätilojen puhdistusvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Toyota Verso-S 120D 1.33 (NSP120_) - vaihtovinkit
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA Verso S (_P12_) 1.4 D4-D (NLP121_) Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Toyota Verso-S 120D vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä syytä, miksi jousitus kolisee | AUTODOCin vinkit