Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.6 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.6 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.6, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TFSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.9 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI 16V, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TFSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TFSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.6 MultiFuel, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.4 16V, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.9 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.4 TSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.8 TSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TFSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 Cupra R, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.6 LPG, SEAT Leon Hatchback (1P1) 1.2 TSI, SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 FSI Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taakse pyöränlaakerit SEAT LEON 1P1 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit taakse Seat Leon 1P1-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit Leon Hatchback (1P1) -malliin ja muihin SEAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerisarja Seat Leon 1p1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakerisarja
Kuinka vaihtaa Pyöränlaakeri Seat Leon 1p1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Pyöränlaakeri
Kuinka vaihtaa Kupu, pyöränlaakeri Seat Leon 1p1 1.9 TDI -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Kupu, pyöränlaakeri
Työkalut
Vaihto: pyöränlaakerit – Seat Leon 1P1. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
Nyloninen puhdistusharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Yleispuhdistussuihke
Jarrurasva
Keraaminen tahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 15
XZN-hylsy nro 14
XZN-hylsy nro 18
Torx-kärkihylsy T30
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Kierreleuan väännin
Iskutaltta
Kuminuija
Jarrusatulan männän kääntötyökalu
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Älä uudelleenkäytä Seat Leon 1P1 autosi laakereita.
  • Pyörän navan laakerin vaihto suoritetaan samalla tavalla saman akselin molemmille pyörille.
  • Huom! Kaikki työ Seat Leon 1P1 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti. Irrota jarrunestesäiliön korkki.
    Vaihe 2
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta autoa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Seat Leon 1P1. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
  3. Vaihe 5
    SEAT LEON Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Seat Leon 1P1
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT LEON -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 15.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SEAT LEON -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota kiinnitysruuvit.
  8. Vaihe 10
    SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita jarrusatula. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: pyöränlaakerit – Seat Leon 1P1. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita jarrupalat.
  10. Vaihe 12
    SEAT LEON Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista jarrusatulan kannakkeen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT LEON -autoon
    Kierrä irti jarrusatulan pitimen kiinnikkeet. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 14
    SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit.
  13. Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon - vinkkejä
    Irroita jarrusatulan kehikko.
  14. Vaihe 16
    Vaiheittaiset suositukset SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 17
    Tee se itse -vaihto: SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI 2011 -auton Pyöränlaakerit - online-opas
    Irroita jarrulevyn kiinnikkeet. Käytä Torx-avainta T30. Käytä iskutalttaa.
  16. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita jarrulevyt.
  17. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita navan laakerin suojus. Käytä sorkkarautaa. Käytä kuminuijaa.
  18. Vaihe 20
    SEAT LEON Pyöränlaakerit vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Tue tukivarsi. Käytä vaihteistonostinta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT LEON -autoon
    Irroita pyörännavan akselimutteri. Käytä XZN-hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita navan lisäksi myös laakerit, sillä ne ovat tiiviitä osia.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Pyöränlaakerit-osien vaihto SEAT LEON -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista pyörännavan laakerin asennuskohta. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussprayta.
  23. Vaihe 25
    SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Asenna uusi pyörännapa laakereineen.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna kiinnityspultti.
  25. Vaihe 27
    SEAT LEON Pyöränlaakerit vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kiinnitä pyörännapa. Käytä XZN-hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 180 Nm vääntömomentilla.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Pyöränlaakerit itse SEAT LEON -autoon
    Asenna navan laakerin suojus paikoilleen. Käytä kuminuijaa.
  27. Vaihe 29
    SEAT LEON -auton Pyöränlaakerit: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista tuki tukivarren alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Seat Leon 1P1 – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Pyöränlaakerit SEAT LEON -autoon - vinkkejä
    Käsittele napa siitä kohdasta, joka on kontaktissa jarrulevyyn. Käytä keraamista tahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata SEAT Leon Hatchback (1P1) Pyöränlaakerit itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
SEAT Leon Hatchback (1P1) Pyöränlaakerit vaihtaminen - online-opas
SEAT Leon Hatchback (1P1) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Pyörän laakeri SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI - vaihto nõuanded
    Kuinka korjata puhjennut rengas helposti | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Etupyörän laakeri Seat Leon 1p1 1.9 TDI - vaihtovinkit
    Kuinka korjata vaurioitunut kierre | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - SEAT Leon Hatchback (1P1) 2.0 TDI 16V Takapyörän laakeri vaihto-opas
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit
  • Renkaan laakeri Seat Leon 1p1 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille SEAT-malleille