Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Fiat Punto 188-autoon – vaihto-ohje
latauskertaa:
0
Katselukertoja:
33
0
Käyttäjää äänesti – 0
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,...,
FIAT PUNTO (188) 1.8 130 HGT (188.738, .718),
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 80 (188.237, .257, .337, .357),
FIAT PUNTO (188) 1.9 DS 60 (188.031, .051, .231, .251),
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD,
FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V,
FIAT PUNTO (188) 1.4,
FIAT PUNTO (188) 1.2 Natural Power,
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD,
FIAT PUNTO (188) 1.2 Bifuel,
FIAT PUNTO (188) 1.4 (188AXM1A, 188BXM1A),
FIAT PUNTO (188) 1.2 Bipower (188BXA1A),
FIAT PUNTO (188) 1.2 Natural Power (188BXA1A)
…
Näytä lisää
Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.
Kuinka vaihtaa etualatukivarsi FIAT PUNTO 2 (188) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi PUNTO (188) -malliin ja muihin FIAT-malleihin
Ruuvaa irti kiinnityspultit kannakkeesta, joka yhdistää kallistuksenvakaajan tangon auton runkoon. Käytä hylsyä nro 13.
Vaihe 10
Irrota kallistuksenvakaajan tanko säätövarresta.
Vaihe 11
Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
Vaihe 12
Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
Vaihe 13
Irroita takatukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
Vaihe 14
Irrota kiinnitysruuvit.
Vaihe 15
Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
Vaihe 16
Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
Vaihe 17
Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä sorkkarautaa.
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Fiat Punto 188. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
Vaihe 18
Asenna kiinnityspultit.
Vaihe 19
Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
Vaihe 20
Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
Vaihe 21
Kiristä etukiinnike, joka yhdistää tukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 22
Kiristä kolmiotukivarren takakiinnike. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 23
Kiristä pallonivelen kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. Käytä hylsyä nro 13. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 32 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 24
Irroita varren alapuolella oleva tuki.
AUTODOC suosittelee:
Fiat Punto 188 – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
Vaihe 25
Kiinnitä kallistuksenvakaajan tanko säätövarteen.
Vaihe 26
Ruuvaa kiinni kannakkeen kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan tangon auton runkoon. Käytä hylsyä nro 13.
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa
Voit ladata sovelluksen:
- skannaamalla QR-koodi
- lataa App Storesta
- lataa Google Playsta
FIAT PUNTO (188) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
3 asiaa, jotka on hyvä tietää ennen kesärenkaiden ostamista | AUTODOCin vinkit
Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit
FIAT PUNTO -autojen yleisimmin vaihdetut auton osat