Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,..., FIAT PUNTO (188) 1.8 130 HGT (188.738, .718), FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 80 (188.237, .257, .337, .357), FIAT PUNTO (188) 1.9 DS 60 (188.031, .051, .231, .251), FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD, FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V, FIAT PUNTO (188) 1.4, FIAT PUNTO (188) 1.2 Natural Power, FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD, FIAT PUNTO (188) 1.2 Bifuel, FIAT PUNTO (188) 1.4 (188AXM1A, 188BXM1A), FIAT PUNTO (188) 1.2 Bipower (188BXA1A), FIAT PUNTO (188) 1.2 Natural Power (188BXA1A) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etualatukivarsi FIAT PUNTO 2 (188) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa etummainen alatukivarsi Fiat Punto 188-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi PUNTO (188) -malliin ja muihin FIAT-malleihin
Työkalut
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Fiat Punto 188. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: etummainen alatukivarsi – Fiat Punto 188. AUTODOCin vinkki:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Huom! Kaikki työ Fiat Punto 188 -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    FIAT PUNTO Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FIAT PUNTO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Fiat Punto 188
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FIAT PUNTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Fiat Punto 188. Odota muutama minuutti ruiskun levittämisen jälkeen.Käytä suojalaseja.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto FIAT PUNTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Löysää kiinnike, joka yhdistää vakaajatangon ja tukivarren. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 8
    FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeet. Käytä sorkkarautaa.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi FIAT PUNTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Ruuvaa irti kiinnityspultit kannakkeesta, joka yhdistää kallistuksenvakaajan tangon auton runkoon. Käytä hylsyä nro 13.
  10. Vaihe 10
    FIAT PUNTO Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kallistuksenvakaajan tanko säätövarresta.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FIAT PUNTO -autoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  12. Vaihe 12
    FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita etutukivarren kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FIAT PUNTO -autoon - vinkkejä
    Irroita takatukivarren kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota kiinnitysruuvit.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V 1999 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Irroita tukivarsi. Käytä sorkkarautaa.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen. Käytä sorkkarautaa.
    Vaihto: etummainen alatukivarsi – Fiat Punto 188. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  18. Vaihe 18
    FIAT PUNTO Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna kiinnityspultit.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Alatukivarsi itse FIAT PUNTO -autoon
    Ruuvaa kiinnikkeet kiinni palloniveleen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä yhdistelmäavainta nro 13.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi FIAT PUNTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kiristä etukiinnike, joka yhdistää tukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto FIAT PUNTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä kolmiotukivarren takakiinnike. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FIAT Punto II Hatchback (188) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FIAT PUNTO (188) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FIAT PUNTO (188) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
FIAT PUNTO (188) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V - vaihto nõuanded
    6 parasta tuotetta autosi parantamiseen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi Fiat Punto 188 1.2 60 - vaihtovinkit
    Mitä tehdä, jos turvatyynyn merkkivalo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,... Reaktiotanko vaihto-opas
    3 asiaa, jotka on hyvä tietää ennen kesärenkaiden ostamista | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret Fiat Punto 188 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka poistaa naarmut auton muovipinnoista | AUTODOCin vinkit