Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD, FIAT PUNTO (188) 1.2 Natural Power, FIAT PUNTO (188) 1.4, FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V, FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD, FIAT PUNTO (188) 1.9 DS 60 (188.031, .051, .231, .251), FIAT PUNTO (188) 1.9 JTD 80 (188.237, .257, .337, .357), FIAT PUNTO (188) 1.8 130 HGT (188.738, .718), FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,... Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet FIAT PUNTO 2 (188) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse Fiat Punto 188-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet PUNTO (188) -malliin ja muihin FIAT-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Fiat Punto 188 1.2 60 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Fiat Punto 188 1.2 60 -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – Fiat Punto 188. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 15
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 19
Momenttiavain
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – Fiat Punto 188. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – Fiat Punto 188. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FIAT PUNTO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa FIAT PUNTO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  3. Vaihe 3
    FIAT PUNTO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FIAT PUNTO -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Fiat Punto 188. Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa FIAT PUNTO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FIAT PUNTO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FIAT PUNTO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  8. Vaihe 8
    FIAT PUNTO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 15.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FIAT PUNTO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Fiat Punto 188
  10. Vaihe 10
    FIAT PUNTO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota kiinnityspultti.
  11. Vaihe 11
    Irroita taka-akselin palkin alapuolella sijaitse tuki.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Fiat Punto 188. AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
    Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FIAT PUNTO -autoon
    Irroita iskunvaimennin.
    Vaihto: iskunvaimentimet – Fiat Punto 188. AUTODOCin vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  12. Vaihe 13
    FIAT PUNTO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FIAT PUNTO -autoon - vinkkejä
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. Fiat Punto 188
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset FIAT PUNTO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna kiinnityspultti.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V 1999 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FIAT PUNTO (188) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
FIAT PUNTO (188) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
FIAT PUNTO (188) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FIAT PUNTO (188) 1.3 JTD 16V - vaihto nõuanded
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Fiat Punto 188 1.2 60 - vaihtovinkit
    3 asiaa, jotka aiheuttavat moottorivaurioita | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FIAT PUNTO (188) 1.2 16V 80 (188.233, .235, .253, .255, .333, .353, .639,... Iskari vaihto-opas
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Fiat Punto 188 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka tehdä omatekoinen vaahdotin | AUTODOCin vinkit