Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) 1.0 (KGB40), TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) 1.2 (PAB40), TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) 1.0 VVTi (KGB40) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet AYGO (PAB4_, KGB4_) -malliin ja muihin TOYOTA-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Toyota Aygo AB 40 1.0 (KGB40) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Toyota Aygo AB 40 1.0 (KGB40) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_). Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Vannehylsy nro 19
Momenttiavain
Lukkopihdit
Philips-ruuvimeisseli
Kiinnikkeiden irrotustyökalu
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_). Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet TOYOTA AYGO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  2. Vaihe 3
    Avaa takaluukku.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa TOYOTA AYGO -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota klemmarit tavaratilan sivujen pehmusteesta. Käytä kiinnikkeiden irrotustyökalua.
  3. Vaihe 5
    TOYOTA AYGO Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse TOYOTA AYGO -autoon
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa TOYOTA AYGO -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnityskorkki iskunvaimentimen yläkiinnikkeestä.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet TOYOTA AYGO -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä yhdistelmäavainta nro 14 (2 kappaletta). Käytä lukkopihtejä.
  7. Vaihe 9
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 10
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto TOYOTA AYGO -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: iskunvaimentimet – TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_). Vinkki:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  8. Vaihe 11
    TOYOTA AYGO -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 12
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet TOYOTA AYGO -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 13
    TOYOTA AYGO Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  11. Vaihe 14
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse TOYOTA AYGO -autoon
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_)
  12. Vaihe 15
    TOYOTA AYGO -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimennin.
  13. Vaihe 16
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    Vaihto: iskunvaimentimet – TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_). Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkasta iskunvaimentimen pölysuojan ja pohjaanlyöntikumin kunto. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
    Vaihe 17
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
    Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet TOYOTA AYGO -autoon - vinkkejä
    Käsittele iskunvaimentimen asennuskohdat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  14. Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset TOYOTA AYGO -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni. TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_)
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) 1.2 (PAB40) 2017 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Nosta hydraulista vaihteistonostinta 10-15 cm. Kiristä iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 48 Nm vääntömomentilla.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet TOYOTA AYGO -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Ruuvaa kiinni iskunvaimentimen ylempi kiinnike.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0

Kattavat oppaat osan Iskunvaimentimet vaihtamiseen eri TOYOTA AYGO-malleissa

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) 1.2 (PAB40) - vaihto nõuanded
    Ajovalojen kunnostus | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Toyota Aygo AB 40 1.0 (KGB40) - vaihtovinkit
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - TOYOTA AYGO (PAB4_, KGB4_) 1.0 VVTi (KGB40) Iskari vaihto-opas
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Toyota Aygo AB 40 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä itse tehdyn öljynvaihdon aikana | AUTODOCin vinkit