Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
VW Passat Sedan (3C2) 2.0 TDI, VW Passat Variant (3C5) 2.0 TDI, VW TIGUAN (5N_) 2.0 TDI 4motion, VW Passat CC (357) 2.0 TDI, VW SCIROCCO (137, 138) 2.0 TDI, VW GOLF VI (5K1) 2.0 TDI

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa taka alatukivarsi VW PASSAT VARIANT B6 3C -merkkiseen autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Vaadittavat työkalut:
Vaadittavat työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
XZN-hylsy nro 10
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasapäinen Ruuvimeisseli
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
AUTODOC suosittelee:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi Passat 3c 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Kuinka vaihtaa VW PASSAT Variant (3C5) 2.0 TDI 2006 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Passat 3c 2.0 TDI 16V 2007 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
    Vaihe 4
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  4. Vaihtaa Alatukivarsi itse VW PASSAT Variant (3C5) 2.0 FSI 2008 -autoon
    Vaihe 5
    Irrota pyörä.
  5. Kuinka poistaa VW PASSAT 2.0 TDI 4motion 2009 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 6
    Puhdista tukivarren kaikki jouset.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT Variant (3C5) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 7
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren takana olevaan olka-akseliin.Käytä yhdistelmäavainta nro 21.Käytä hylsyä nro 21.Käytä kiintolenkkiavainta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto Passat 3c 1.4 TSI EcoFuel 2005 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 8
    Puhdista kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 9
    Ruuvaa irti kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet.Käytä XZN-hylsyä nro 10.Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. VW PASSAT 2006 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 10
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka yhdistävät kolmiotukivarren takana olevaan apurunkoon.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä hylsyä nro 18.Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi Passat 3c 2007 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 11
    Irrota kiinnityspultti.Käytä tasapäistä ruuvimeisseliä.Käytä sorkkarautaa.
    Vaihe 12
    Irroita tukivarsiKäytä sorkkarautaa.
  10. VW PASSAT 2.0 TDI Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 13
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleenKäytä sorkkarautaa.
  11. Vaihtaa Alatukivarsi itse Passat 3c 2009 2.0 TDI -autoon
    Vaihe 14
    Asenna kiinnityspultti.Käytä sorkkarautaa.
  12. PASSAT Variant (3C5) 2.0 TDI 4motion 2010 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 15
    Ruuvaa kiinni kiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren takana olevaan apurunkoon.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä hylsyä nro 18.Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT Variant (3C5) 2005 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 16
    Ruuvaa kallistuksenvakaajan laakerin kannakkeiden kiinnikkeet.Käytä XZN-hylsyä nro 10.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 65 Nm vääntömomentilla.
  14. Vaiheittaiset suositukset Passat 3c 2006 2.0 TDI 4motion -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 17
    Tue olka-akseli.Käytä vaihteistonostinta.
  15. Tee se itse -vaihto: VW PASSAT Variant (3C5) 1.9 TDI 2007 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Vaihe 18
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää tukivarren takana olevaan olka-akseliin.Käytä yhdistelmäavainta nro 21.Käytä hylsyä nro 21.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 70 Nm vääntömomentilla.
  16. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi Passat 3c 2005 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 19
    Kiristä kiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren takana olevaan apurunkoon.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä hylsyä nro 18.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 80 Nm vääntömomentilla.
  17. Kuinka vaihtaa VW PASSAT Variant (3C5) 2.0 TDI 2006 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 20
    irroita tuki olka-akselin alaosasta.
    AUTODOC suosittelee:
    Laske hydraulista vaihteistonostinta vähitellen ilman nykäisyjä, jotta et vaurioita yksiköiden mekanismeja.
  18. Passat 3c 2.0 TDI 16V 2007 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 21
    Käsittele kaikki tukivarren jouset.Käytä kuparitahnaa.
  19. Vaihtaa Alatukivarsi itse VW PASSAT Variant (3C5) 2.0 FSI 2008 -autoon
    Vaihe 22
    Käsittele jarrulevyn ja pyörän vanteen kosketuspinta.Käytä kuparitahnaa.
  20. Kuinka poistaa VW PASSAT 2.0 TDI 4motion 2009 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 23
    Puhdista jarrulevyn pinta.Käytä jarrunpuhdistusainetta.
    AUTODOC suosittelee:
    Kun olet levittänyt aineen, odota muutama minuutti.
  21. Kuinka vaihtaa Alatukivarsi VW PASSAT Variant (3C5) 2010 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 24
    Asenna pyörä.
    AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto Passat 3c 1.4 TSI EcoFuel 2005 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 25
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  23. VW PASSAT 2006 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 26
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä vannehylsyä nro 17.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 120 Nm vääntömomentilla.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi Passat 3c 2007 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 27
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata VW PASSAT Variant (3C5) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
VW PASSAT Variant (3C5) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
VW PASSAT Variant (3C5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • VW PASSAT Variant (3C5) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka poistaa pultti, joka on mennyt pyöreäksi ilman hitsausta | AUTODOCIN vinkit
    Kuinka poistaa pultti, joka on mennyt pyöreäksi ilman hitsausta | AUTODOCIN vinkit
  • VW PASSAT Variant (3C5) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka voi pidentää moottorin elinikää | AUTODOCIN vinkit
    Kuinka voi pidentää moottorin elinikää | AUTODOCIN vinkit
  • VW PASSAT Variant (3C5) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
    Kuinka korjaat nakuttavan ja vinkuvan jousituksen I AUTODOC
  • VW PASSAT Variant (3C5) ilmaiset video-ohjeet: Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC
    Kuinka tunnistat kytkinvian | AUTODOC