Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 3 Cabriolet (E46) 323 Ci, BMW 3 Cabriolet (E46) 330 Ci, BMW 3 Cabriolet (E46) 320 Ci, BMW 3 Cabriolet (E46) 325 Ci, BMW 3 Cabriolet (E46) 320 Cd, BMW 3 Cabriolet (E46) 330 Cd, BMW 3 Cabriolet (E46) 318 Ci, BMW 3 Cabriolet (E46) 320 Ci, BMW 3 Cabriolet (E46) 323 Ci Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihdat joustintuet BMW 3 (E46) -autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen BMW E46 cabriolet-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 3 Cabriolet (E46) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin BMW 3 Convertible (E46) 330 Ci -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki BMW 3 Convertible (E46) 330 Ci -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 19
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 21
Hylsyavain nro 22
Kuusiokolokärki nro H7.
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  3. Vaihe 3
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irrota pyörä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 3 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  8. Vaihe 8
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 19.
  10. Vaihe 10
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä.
  12. Vaihe 12
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - vinkkejä
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita alempi tukivarsi olka-akselista.
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: BMW 3 Cabriolet (E46) 325 Ci 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Madalla vaihteistonostinta 10–15 cm.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  18. Vaihe 18
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Irroita joustintuki.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Purista jousi.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 3 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus. Käytä sorkkarautaa.
  23. Vaihe 23
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H7.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  25. Vaihe 25
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vapauta kierrejousi.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Irroita jousi.
  27. Vaihe 27
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
  28. Vaihe 28
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  29. Vaihe 29
    Vaiheittaiset suositukset BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  30. Vaihe 30
    Tee se itse -vaihto: BMW 3 Cabriolet (E46) 325 Ci 2006 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  31. Vaihe 31
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  32. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  33. Vaihe 33
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. Käytä sorkkarautaa.
  34. Vaihe 34
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Käsittele joustintuen kiinnityksen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  35. Vaihe 35
    Kuinka poistaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 22. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – BMW E46 cabriolet. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 3 Cabriolet (E46) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 3 Cabriolet (E46) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
BMW 3 Cabriolet (E46) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 Cabriolet (E46) 325 Ci - vaihto nõuanded
    Miten ja miksi tarkistaa öljyt | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit BMW 3 Convertible (E46) 330 Ci - vaihtovinkit
    5 autovinkkiä talvipäivän varalle | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - BMW 3 Cabriolet (E46) 320Ci 2.2 Iskari vaihto-opas
    5 yleisintä virhettä iskunvaimentimien vaihdossa | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin BMW 3 Convertible (E46) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Mitä tehdä jos hihna vinkuu | AUTODOCin vinkit