Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW 3 Coupe (E92) 318 i, BMW 3 Coupe (E92) 335 i, BMW 3 Coupe (E92) 335 d, BMW 3 Coupe (E92) 325 i, BMW 3 Coupe (E92) 330 d, BMW 3 Coupe (E92) 330 i, BMW 3 Coupe (E92) 320 i, BMW 3 Coupe (E92) 320 d, BMW 3 Coupe (E92) 325 d, BMW 3 Coupe (E92) 325 i, BMW 3 Coupe (E92) 330 d, BMW 3 Coupe (E92) 320 d, BMW 3 Coupe (E92) 325 d, BMW 3 Coupe (E92) 316 i, BMW 3 Coupe (E92) 320 i Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet BMW 330i 3 (E92) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen BMW E92-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 3 Coupe (E92) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin BMW E92 335 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki BMW E92 335 i -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – BMW E92. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 18
Yhdistelmäavain nro 21
Torx-kärkihylsy T30
Kuusiokolokärki nro h6.
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Hylsyavain nro 21
Vannehylsy nro 17
Iskunvaimentimen hylsy
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Meisti
Kierreleuan väännin
Vasara
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – BMW E92. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Varoitus! Sammuta moottori ennen työn aloittamista – BMW E92.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  5. Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 6
    Kuinka poistaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 3 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – BMW E92. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  8. Vaihe 9
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 11
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 17.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  12. Vaihe 13
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää edessä olevan kolmiotukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kierreleuan väännintä.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - vinkkejä
    Irroita pään-kiinnitysmutteri olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää takana olevan kolmiotukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: BMW 3 Coupe (E92) 335d 3.0 2010 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  18. Vaihe 19
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota kiinnityspultti.
  19. Vaihe 20
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.
  20. Vaihe 21
    Kuinka poistaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita raidetangon pää olka-akselista.
  21. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  22. Vaihe 23
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 3 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti takakiinnike, joka yhdistää kolmiotukivarren apurunkoon. Käytä yhdistelmäavainta nro 18 (2 kappaletta).
  23. Vaihe 24
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota takana oleva kolmiotukivarsi olka-akselista.
  24. Vaihe 25
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota edessä oleva kolmiotukivarsi olka-akselista.
  25. Vaihe 26
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
    Vaihto: joustintuen – BMW E92. Vinkki:
    Varmista, että olka-akseli on tuettu.
  26. Vaihe 27
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. BMW E92
  27. Vaihe 28
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita joustintuki.
  28. Vaihe 29
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - vinkkejä
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – BMW E92. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  29. Vaihe 30
    Vaiheittaiset suositukset BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Purista jousi.
  30. Vaihe 31
    Tee se itse -vaihto: BMW 3 Coupe (E92) 335d 3.0 2010 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irrota joustintuen kiinnikkeen suojus. Käytä sorkkarautaa.
  31. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  32. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  33. Vaihe 34
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita yläjoustintuen laakeri. Käytä sorkkarautaa.
  34. Vaihe 35
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Vapauta kierrejousi.
  35. Vaihe 36
    Kuinka poistaa BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita jousi.
  36. Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – BMW E92. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  37. Vaihe 38
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW 3 SERIES -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – BMW E92. AUTODOCin vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  38. Vaihe 39
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  39. Vaihe 40
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  40. Vaihe 41
    BMW 3 SERIES Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  41. Vaihe 42
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW 3 SERIES -autoon
    Purista jousi.
  42. Vaihe 43
    BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  43. Vaihe 44
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 SERIES -autoon - vinkkejä
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – BMW E92. Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  44. Vaihe 45
    Vaiheittaiset suositukset BMW 3 SERIES -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna joustintuen kiinnikkeen suojus.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW 3 Coupe (E92) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW 3 Coupe (E92) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
BMW 3 Coupe (E92) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW 3 Coupe (E92) 335d 3.0 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit BMW E92 335 i - vaihtovinkit
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Huolto vinkit - BMW 3 Coupe (E92) 320d 2.0 Iskari vaihto-opas
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin BMW E92 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Miten avata auto ilman avaimia | AUTODOCin vinkit