Vastuuvapaus
Kuinka vaihtaa joustintuki eteen PEUGEOT 305 I Farmari-autoon – vaihto-ohje
latauskertaa:
0
Katselukertoja:
0
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
PEUGEOT 305 I Break (581D) 1.5 Diesel, PEUGEOT 305 I Break (581D) 1.3 … Näytä lisää
Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.
PEUGEOT 305 I Break (581D) 1.5 Diesel, PEUGEOT 305 I Break (581D) 1.3 … Näytä lisää
Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.
Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 305 I Break (581D) -malliin ja muihin PEUGEOT-malleihin
Vaihtoehtoiset tuotteet

Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 13
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 17
Yhdistelmäavain nro 21
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
Torx-kärkihylsy T30
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 19
Hylsyavain nro 35
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Meisti
Kierreleuan väännin
Vasara
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 305 I Break (581D). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
- Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
- Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
- Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – PEUGEOT 305 I Break (581D). Suorita seuraavat vaiheet:
- Vaihe 1Avaa konepelti.Vaihe 2Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.Vaihe 3Irroita sisäilmansuodattimen kotelon suojus.Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 305 I Break (581D). Vinkki:Älä käytä liiallista voimaa, kun irrotat osan. Muutoin voit vaurioittaa sitä.Vaihe 4
Nosta muovista konepellin ritilää. - Vaihe 5
Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 6
Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä yhdistelmäavainta nro 21. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä kiintolenkkiavainta. - Vaihe 7Tue pyörät kiiloilla.Vaihe 8
Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17. - Vaihe 9Nosta auton keula ylös ja tue se.Vaihe 10
Ruuvaa pyöränpultit irti.AUTODOC suosittelee:Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti. - Vaihe 11
Irrota pyörä. - Vaihe 12
Puhdista kallistuksenvakaajan kiinnikeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 13
Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä Torx-avainta T30. Käytä kiintolenkkiavainta. - Vaihe 14
Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko. - Vaihe 15
Puhdista kannakkeen kiinnike, joka yhdistää jarruletkun joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 16
Irroita jarruletkun kannatin iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 13. - Vaihe 17
Irroita jarruletkun pidike. - Vaihe 18
Irroita ABS-anturin johdot. Käytä sorkkarautaa. - Vaihe 19
Poista CV-akselin mutterin sokkanaula. Käytä sorkkarautaa. - Vaihe 20
Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 21
Löysää vetoakselin mutteri. Käytä hylsyä nro 35. Käytä kierreleuan väännintä. - Vaihe 22
Irrota kiinnitysmutteri. - Vaihe 23
Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. - Vaihe 24
Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät pallonivelen jousituksen ohjausvarteen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 25
Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta. - Vaihe 26
Irrota kiinnityspultti. - Vaihe 27
Kierrä pallonivelen ja tukivarren yhdistävät kiinnikkeet irti. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta. - Vaihe 28
Irroita pallonivel varresta. Käytä sorkkarautaa. - Vaihe 29
Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta. - Vaihe 30
Irrota vetoakseli olka-akselista. Käytä meistiä. Käytä vasaraa. - Vaihe 31
Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa. - Vaihe 32
Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike.AUTODOC suosittelee:PEUGEOT 305 I Break (581D) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. - Vaihe 33
Irroita joustintuki. - Vaihe 34
Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 305 I Break (581D). AUTODOC suosittelee:Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle. - Vaihe 35
Purista jousi. - Vaihe 36
Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 37
Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kiintolenkkiavainta. - Vaihe 38
Irroita yläjoustintuen laakeri. - Vaihe 39
Vapauta kierrejousi. - Vaihe 40
Irroita jousi. - Vaihe 41
Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.AUTODOC suosittelee:Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 305 I Break (581D). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa. - Vaihe 42
Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 305 I Break (581D). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta. - Vaihe 43
Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen. - Vaihe 44
Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen. - Vaihe 45
Aseta jousi iskunvaimentimeen. - Vaihe 46
Purista jousi. - Vaihe 47
Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. - Vaihe 48
Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä hylsyä nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 75 Nm vääntömomentilla.Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 305 I Break (581D). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.Käytä asennuksessa ainoastaan uusia pultteja ja muttereita. - Vaihe 49
Lopeta jousen painaminen. - Vaihe 50
Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa. - Vaihe 51
Poista asennettu joustintuki. - Vaihe 52
Käsittele joustintuen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta. - Vaihe 53
Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Tarvitsetko uudet renkaat?
Katso, mitkä rengas- ja vannekoot sopivat PEUGEOT 305 I Farmari -mallille
Suositut huolto-oppaat PEUGEOT 305 I Break (581D) -autoihin
Kattavat oppaat osan Iskunvaimentimet vaihtamiseen eri PEUGEOT 305-malleissa
Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
PEUGEOT 305 I Break (581D) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
Kuinka poistaa ruoste | AUTODOCin vinkit
Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
Jarrusatuloiden kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit
PEUGEOT 305 -autojen yleisimmin vaihdetut auton osat
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.

SCAN ME


















































