Ilmamäärämittari kuluu nopeasti dieselmoottorin sisältävissä malleissa. Jos näin tapahtuu, riittämätön tai liiallinen määrä polttoainetta pääsee palotiloihin. Vian merkkejä ovat epävakaa moottorin kierrosnopeus ja tehohäviö kasvaneella polttoaineenkulutuksella. Moottorin vikavalo palaa yleensä kojelaudalla tällöin. Voit vaihtaa osan autotallistasi käsin. Tähän tarvitset kuvitetun PDF-oppaamme Peugeot 307 korjaukseen.
Polttoaineen paineensäädin voi vahingoittua HDi moottoreissa. Tämän aiheuttaa kalvon kutistuminen, jousien venyminen tai venttiilin jumiutuminen. Moottori voi sakata tai vioittua tyhjäkäynnin aikana, ja auto voi nykiä ajamisen aikana. Lisäksi polttoaineenkulutus kasvaa. Jätä uuden säätimen asentaminen ammattilaisille. Käytä vain korkealaatuista polttoainetta ja vaihda polttoainesuodatin ajoissa, jotta lisäisi t komponentin käyttöikää. Voit tehdä sen itse noudattamalla vaiheittaista video-opastamme Peugeot 307 korjaukseen.
Vaihteisto
Kaksimassainen vauhtipyörä on altis vioittumiselle malleissa, joissa on 2.0 HDi moottorit. Vian merkkeinä ovat epätavanomaiset äänet ja tärinä käynnistämisen aikana, ja luisto ajamisen aikana. Ongelman voi korjata vain vaihdattamalla osan autojen korjauspajalla.
Kulunut manuaalisen vaihdelaatikon vaihdekeppi voi löystyä, johtaen vaikeuksiin vaihteiden vaihtamisessa. Uuden osan asentaminen on välttämätöntä tässä tapauksessa. Suosituksemme on välttää aggressiivista ajamista tulevaisuudessa.
Manuaalivaihteiston kaapelit voivat joskus venyä tai repeytyä. Tämä tapahtuu usein talvella: kylmällä säällä öljy paksunee ja kepin käyttö vaatii enemmän vaivaa. Koko kaapelisarja tulee vaihtaa yhdessä, vaikka vain yksi niistä olisi venynyt. Tämä takaa yksikön vakaan toiminnan. Anna asiantuntijoiden asentaa nämä komponentit.
Sähkölaitteet
BSI-yksikkö, joka on vastuussa ajoneuvon sähköjärjestelmistä, voi vioittua kosteuden kerääntymisen johdosta. Jos tämä tapahtuu, voit kuivata yksikön tai vaihtaa sen. Tämä ei tule olemaan ongelma, jos lataat ilmaisen vaiheittaisen oppaamme Peugeot 307 korjaukseen ja huoltoon.
Suuntavilkun kytkin ei saata palata alkuperäiseen asentoon tai saattaa vioittua lämpövahingosta liittimiin ja muovielementteihin. Kytkin vaihdetaan yleensä kokonaisena yksikkönä. Voit tehdä tämän itse käyttämällä apuna video-opastamme Peugeot 307 tee-se-itse korjaukseen ja huoltoon.