Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.4, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 TD, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 D, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.8 16V, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.8, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.6, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 2.0, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 D, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 D, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 2.0 HDI 90, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.6, PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 D Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet 306 Break (7E, N3, N5) -malliin ja muihin PEUGEOT-malleihin
Työkalut
Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 36
22 mm iskunvaimentimen mutterin hylsy
Kuusiokolokärki nro H6
Vannehylsy nro 19
Kiintolenkkiavain
Tasataltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Meisti
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Huom! Kaikki työ PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihto seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa konepelti.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää joustintuen ylemmät kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  3. Vaihe 5
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 6
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  4. Vaihe 7
    Nosta autoa.
    Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). Vinkki:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 8
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5)
  5. Vaihe 9
    Kuinka poistaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 10
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan yhdystangon joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto PEUGEOT 306 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää kallistuksenvakaajan joustintukeen. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 12
    PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää jarruletkun pidikkeen joustintukeen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  10. Vaihe 14
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Kierrä irti kiinnike, joka yhdistää jarruletkun pidikkeen joustintukeen. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Poista jarruletkun pidike.
  12. Vaihe 16
    PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Puhdista vetoakselin kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - vinkkejä
    Irrota sokka. Käytä sorkkarautaa.
  14. Vaihe 18
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota lukkorengas.
  15. Vaihe 19
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.8 16V 1999 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Ruuvaa irti kiinnikkeet, jotka kiinnittävät vetoakselin pyörännapaan. Käytä hylsyä nro 36. Käytä kierreleuan väännintä.
  16. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irrota kiinnitysmutteri.
  17. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää vetoakseli pyörännavassa. Käytä meistiä. Käytä vasaraa.
  18. Vaihe 22
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista joustintuen ja olka-akselin yhdistävän alempi kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 23
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 24
    Kuinka poistaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  21. Vaihe 25
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  22. Vaihe 26
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto PEUGEOT 306 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  23. Vaihe 27
    PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultti.
  24. Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  25. Vaihe 29
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vapauta kiinnike, joka liittää kolmiotukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä sorkkarautaa. Käytä vasaraa.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  27. Vaihe 31
    PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota vetoakseli olka-akselista.
    Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). AUTODOC suosittelee:
    Varmista, että vetoakseli on kuormitettuna (kun autoa on nostettu tunkilla).
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.8 16V 1999 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  32. Vaihe 36
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Ruuvaa irti joustintuen ylemmät kiinnikkeet.
    AUTODOC suosittelee:
    PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
  33. Vaihe 37
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuki.
  34. Vaihe 38
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Aseta joustintuki jousipuristintyökaluun.
    Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). AUTODOC suosittelee:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  35. Vaihe 39
    Kuinka poistaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Purista jousi.
  36. Vaihe 40
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista joustintuen männänvarsi. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  37. Vaihe 41
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto PEUGEOT 306 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä 22 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  38. Vaihe 42
    PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  39. Vaihe 43
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: joustintuen – PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5). Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.
  40. Vaihe 44
    Vapauta kierrejousi.
    Vaihe 45
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita jousi.
  41. Vaihe 46
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
  42. Vaihe 47
    PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
    AUTODOC suosittelee:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  43. Vaihe 48
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - vinkkejä
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  44. Vaihe 49
    Vaiheittaiset suositukset PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  45. Vaihe 50
    Tee se itse -vaihto: PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.8 16V 1999 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Purista jousi.
  46. Vaihe 51
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  47. Vaihe 52
    Kuinka vaihtaa PEUGEOT 306 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä 22 mm iskunvaimentimen mutterin hylsyä. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 50 Nm vääntömomentilla.
    AUTODOC suosittelee:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  48. Vaihe 53
    PEUGEOT 306 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Lopeta jousen painaminen.
  49. Vaihe 54
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse PEUGEOT 306 -autoon
    Käsittele jousijalka. Käytä kuparitahnaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat PEUGEOT 306 Farmari -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.8 16V - vaihto nõuanded
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa
  • Vaihtaa Iskarit Peugeot 306 Farmari 2.0 HDI 90 - vaihtovinkit
    Moottorin jäähdytystuulettimen vaihto | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.6 Iskari vaihto-opas
    Kuinka maalata auto spraypullolla | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Peugeot 306 Farmari vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata tuulilasin särö tai halkeama | AUTODOCin vinkit