Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 D, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 Hi-Flex, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 (JM05, JM0U, JM1N, JM1U, JM2V), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM0F), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 (JM0C, JM0J, JM1B), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.4 (JM0B, JM0H, JM1A), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM02, JM13), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 16V Turbo (JM0W), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1F), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM14), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM15), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 2.0 dCi (JM1K), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM16), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 16V (JM1R), RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6, RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa etu joustintuet RENAULT SCENIC 2 (JM) -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Renault Scenic 2-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet SCÉNIC II (JM0/1_) -malliin ja muihin RENAULT-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Renault Scenic 2 1.9 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Renault Scenic 2 1.9 dCi -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 17
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T20
Kuusiokolokärki nro H6.
Yhdistelmäavain nro 19
Vannehylsy nro 19
Iskunvaimentimen hylsy
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasataltta
Kierreleuan väännin
Vasara
Sorkkarauta
Hydraulinen kierrejousipuristin
Vaihteistonostin
Lokasuojan suojapeite
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa konepelti.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
  3. Vaihe 3
    RENAULT SCÉNIC Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa irti vasemmalla olevan tuulilasin tuuletusritilän kiinnike. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Poista kumiliuska.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota vasemmalla oleva tuulilasin tuuletusritilä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Ruuvaa irti oikeanpuoleisen tuulilasin tuuletusritilän kiinnike. Käytä Torx-avainta T20.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto RENAULT SCÉNIC -autoon - lataa kuvitettu opas
    Nosta hieman oikeanpuoleisen tuulilasin tuuletusritilää.
  8. Vaihe 8
    RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää joustintuen kiinnityksen ylempää kiinnikettä. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    RENAULT SCÉNIC Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 19.
  12. Vaihe 12
    RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - vinkkejä
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irrota pyörä.
  15. Vaihe 15
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä hylsyä nro 17.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä. Käytä sorkkarautaa.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  18. Vaihe 19
    Irrota kiinnityspultti.
    Vaihe 20
    RENAULT SCÉNIC Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista kiinnike, joka yhdistää pallonivelen olka-akseliin. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  19. Vaihe 21
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Irroita pallonivelen kiinnikkeet olka-akselista. Käytä hylsyä nro 17. Käytä kiintolenkkiavainta.
  20. Vaihe 22
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota kiinnityspultti.
  21. Vaihe 23
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita pallonivel olka-akselista. Käytä sorkkarautaa.
  22. Vaihe 24
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto RENAULT SCÉNIC -autoon - lataa kuvitettu opas
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  23. Vaihe 25
    RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 26
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä vasaraa. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.
  25. Vaihe 27
    RENAULT SCÉNIC Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen yläpään yläosan kiinnike. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Välttääksesi loukkaantumiset pidä joustintuesta kiinni, kun irrotat kiinnityyspultteja.
  26. Vaihe 28
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Irroita joustintuki.
  27. Vaihe 29
    RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. AUTODOCin vinkki:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  28. Vaihe 30
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - vinkkejä
    Purista jousi.
  29. Vaihe 31
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Käsittele jousijalka. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 32
    Tee se itse -vaihto: RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 2009 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6.
  31. Vaihe 33
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita yläjoustintuen laakeri.
  32. Vaihe 34
    Kuinka vaihtaa RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vapauta kierrejousi.
  33. Vaihe 35
    RENAULT SCÉNIC Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita jousi.
  34. Vaihe 36
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Irroita iskunvaimentimen pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi.
  35. Vaihe 37
    Kuinka poistaa RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  36. Vaihe 38
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  37. Vaihe 39
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto RENAULT SCÉNIC -autoon - lataa kuvitettu opas
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  38. Vaihe 40
    RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  39. Vaihe 41
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Purista jousi.
  40. Vaihe 42
    RENAULT SCÉNIC Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.
  41. Vaihe 43
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse RENAULT SCÉNIC -autoon
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 19. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Renault Scenic 2. Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  42. Vaihe 44
    RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Lopeta jousen painaminen.
  43. Vaihe 45
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC -autoon - vinkkejä
    Poista asennettu joustintuki.
  44. Vaihe 46
    Vaiheittaiset suositukset RENAULT SCÉNIC -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.6 - vaihto nõuanded
    5 yleisintä jarrujen korjausvirhettä | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Renault Scenic 2 1.9 dCi - vaihtovinkit
    8 huonoa ajotapaa | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16) Iskari vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Renault Scenic 2 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä virhettä auton osia ostettaessa