Kuinka vaihtaa pyöränlaakerit eteen BMW X3 E83-autoon – vaihto-ohje
latauskertaa:
2
Katselukertoja:
54
0
Käyttäjää äänesti – 0
Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW X3 (E83) xDrive 20 d,
BMW X3 (E83) xDrive 30 d,
BMW X3 (E83) 3.0 i xDrive,
BMW X3 (E83) 2.5 i,
BMW X3 (E83) 3.0 d,
BMW X3 (E83) 2.0 d,
BMW X3 (E83) 2.0 i,
BMW X3 (E83) 3.0 d,
BMW X3 (E83) 3.0 si,
BMW X3 (E83) 2.5 si,
BMW X3 (E83) 3.0 sd,
BMW X3 (E83) xDrive 20 i,
BMW X3 (E83) xDrive 25 i,
BMW X3 (E83) xDrive 30 i,
BMW X3 (E83) xDrive 20 d,
BMW X3 (E83) xDrive 18 d,
BMW X3 (E83) xDrive 30 d,
BMW X3 (E83) xDrive 35 d,
BMW X3 (E83) 2.5 i,
BMW X3 (E83) xDrive 18 d,
BMW X3 (E83) 2.5 si xDrive,
BMW X3 (E83) 3.0 i,
BMW X3 (E83) 3.0 si,
BMW X3 (E83) 3.0 d,
BMW X3 (E83) xDrive 30 i,
BMW X3 (E83) xDrive 30 i
…
Näytä lisää
Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.
Kuinka vaihtaa etupyörän laakerit BMW X3 E83 -merkkiseen autoon OHJEVIDEO | AUTODOC
Kaikki vaihdettavat osat – Pyöränlaakerit X3 (E83) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Irroita jarrusatulan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
Vaihe 10
Avaa jarrupalat. Käytä sorkkarautaa.
Vaihe 11
Irrota jarrusatula ja sen pidike.
Vaihto: pyöränlaakerit – BMW X3 E83. AUTODOC suosittelee:
Sido jarrusatula kiinni jousitukseen tai autonoriin johdon avulla ilman että jarruletkut irtoavat jarrujärjestelmän paineenlaskun välttämiseksi.Varmista että jarrusatula ei roiku jarruletkussa.Älä koskaan paina jarrupoljinta jarrusatulan irroittamisen jälkeen. Tämä voi johtaa männän putoamiseen pois jarrusylinteristä, ja tämä puolestaan jarrunestevuotoihin ja paineenmenetykseen järjestelmässä.Tarkista jarrusatulan tuki, jarrusatulan liukutapit ja liukutappien kumit. Puhdista ne. Vaihda ne tarpeen vaatiessa.
Paina uusi laakeri olka-akseliin. Käytä laakerien asennustyökalusarjaa. Käytä vasaraa.
Vaihto: pyöränlaakerit – BMW X3 E83. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
Varmista, että pyörännavan laakeri on oikeassa asennossa. Sen väärää asentoa on vältettävä.Lopeta laakerin pinnan painaminen heti, kun se on laitettu asennuspaikkaansa.
Kiristä alemmat kiinnittimet, jotka yhdistävät iskunvaimentimen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 16. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 100 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 45
Kytke vetoakseli pyörännapaan.
Vaihe 46
Kiinnitä edessä oleva kolmiotukivarsi olka-akseliin.
Vaihe 47
Ruuvaa kiinni kiinnike, joka yhdistää edessä olevan kolmiotukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 22. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 80 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 48
Kiinnitä ABS-anturin olka-akseliin.
Vaihe 49
Kierrä kiinni kiinnike, joka yhdistää ABS-anturin takaolka-akseliin. Käytä kuusiokoloavainta nro H5. Käytä kiintolenkkiavainta.
Vaihe 50
Kiinnitä raidetangon pää kiinni olka-akseliin.
Vaihe 51
Kiristä kiinnitysmutteri, joka yhdistää raidetangon pään olka-akseliin. Käytä hylsyä nro 22. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 80 Nm vääntömomentilla.
Vaihe 52
Kiinnitä takana oleva kolmiotukivarsi olka-akseliin.
Vaihe 53
Ruuvaa kiinni kiinnike, joka yhdistää takana olevan kolmiotukivarren pallonivelen olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 22. Käytä sorkkarautaa. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Skannaa
Voit ladata sovelluksen:
- skannaamalla QR-koodi
- lataa App Storesta
- lataa Google Playsta
BMW X3 (E83) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
TOP 4 tuotetta auton puhdistamiseen | AUTODOCin vinkit
5 asiaa, joita ei pidä tehdä automatisoidulla manuaalivaihteistolla | AUTODOC