Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW Z4 Roadster (E85) 2.5 si, BMW Z4 Roadster (E85) M, BMW Z4 Roadster (E85) 3.0 si, BMW Z4 Roadster (E85) 2.5 si, BMW Z4 Roadster (E85) 2.5 i, BMW Z4 Roadster (E85) 2.0 i, BMW Z4 Roadster (E85) 2.2 i, BMW Z4 Roadster (E85) 2.5 i, BMW Z4 Roadster (E85) 3.0 i, BMW Z4 Roadster (E85) 3.0 si Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Alatukivarsi Z4 Roadster (E85) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Työkalut
Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – BMW Z4 (E85). Tarvitsemasi työkalut:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 18
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Meisti
Vasara
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – BMW Z4 (E85). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla alatukivarren oikealle ja vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – BMW Z4 (E85). Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi BMW Z4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  2. Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa BMW Z4 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  3. Vaihe 4
    BMW Z4 Alatukivarsi vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. BMW Z4 (E85)
  4. Vaihe 5
    Vaihtaa Alatukivarsi itse BMW Z4 -autoon
    Irrota pyörä.
  5. Vaihe 6
    Kuinka poistaa BMW Z4 -auton Alatukivarsi - helposti seurattavat online-ohjeet
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  6. Vaihe 7
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi BMW Z4 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Tee merkki camber-kulman säätöpulttiin.
  7. Vaihe 8
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Alatukivarsi-osien vaihto BMW Z4 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa irti kiinnike, joka yhdistää tukivarren takana olevaan olka-akseliin. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  8. Vaihe 9
    BMW Z4 -auton Alatukivarsi: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista tukivarren kaikki jouset. Käytä teräsharjaa.
  9. Vaihe 10
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Alatukivarsi BMW Z4 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota kiinnityspultti. Käytä hylsyä nro 18. Käytä sorkkarautaa.
  10. Vaihe 11
    BMW Z4 Alatukivarsi vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irroita tukivarren kiinnikkeet apurungosta. Käytä hylsyä nro 18. Käytä sorkkarautaa.
  11. Vaihe 12
    Vaihtaa Alatukivarsi itse BMW Z4 -autoon
    Tue takaolka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  12. Vaihe 13
    BMW Z4 -auton Alatukivarsi: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota kiinnitysruuvit. Käytä meistiä. Käytä vasaraa. Käytä sorkkarautaa. Käytä yhdistelmäavainta nro 18.
  13. Vaihe 14
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi BMW Z4 -autoon - vinkkejä
    Irroita tukivarsi.
  14. Vaihe 15
    Vaiheittaiset suositukset BMW Z4 -auton Alatukivarsi-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista kiinnityskohdat ja jousituksen tukivarren kierre. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  15. Vaihe 16
    Tee se itse -vaihto: BMW Z4 Roadster (E85) 2.2 i 2003 -auton Alatukivarsi - online-opas
    Asenna uusi tukivarsi paikoilleen.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: takajousituksen alempi poikittainen tukivarsi – BMW Z4 (E85). Käytä vain uusia pultteja ja muttereita asennukseen.Varo ettet vaurioita pallonivelen suojusta.
  16. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Alatukivarsi BMW Z4 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Asenna tukivarren kiinnitykset. Käytä yhdistelmäavainta nro 18. Käytä sorkkarautaa.
  17. Vaihe 18
    Kuinka vaihtaa BMW Z4 -auton Alatukivarsi – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Säädä keskityspultin asentoa merkin mukaan.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat BMW Z4 Roadster (E85) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW Z4 Roadster (E85) Alatukivarsi itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW Z4 Roadster (E85) Alatukivarsi vaihtaminen - online-opas
BMW Z4 Roadster (E85) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Tukivarsi BMW Z4 Roadster (E85) 2.2 i - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos moottorin merkkivalo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takatukivarsi ja etutukivarsi BMW Z4 e85 3.0 i - vaihtovinkit
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Huolto vinkit - BMW Z4 Roadster (E85) 2.5 i Reaktiotanko vaihto-opas
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit
  • Tukivarret BMW Z4 e85 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka käynnistää auto pitkän seisonnan jälkeen | AUTODOCin vinkit