Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MINI Hatchback (R50, R53) One, MINI Cabriolet (R52) One

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihdat joustintuet MINI COOPER 1 (R50, R53) -autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
XZN-hylsy nro 14
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasataltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Jarrukiila
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Hatchback (R50, R53) -malliin ja muihin MINI-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin MINI MINI (R50, R53) 1.6 Cooper -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin MINI Hatchback (R50, R53) One -malliin – vinkkejä auton asianmukaiseen huoltoon
MINI Hatchback (R50, R53) One
Yksinkertaiset tee se itse -korjausvaiheet - kuinka vaihtaa Iskunvaimennin MINI Cabriolet (R52) One -malliin
MINI Cabriolet (R52) One
Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI (R50, R53) 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Kuinka vaihtaa MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper 2002 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 2
    Löysää pyörän asennuspultteja.Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. MINI MINI (R50, R53) 1.6 One 2003 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 3
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI Hatchback (R50, R53) 1.4 D One 2004 -autoon
    Vaihe 4
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Kuinka poistaa MINI MINI 1.4 One D 2005 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 5
    Irrota pyörä.
  6. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 2006 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 6
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MINI MINI (R50, R53) 1.6 John Cooper Works 2001 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 7
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä.
  8. MINI MINI 2002 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 8
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MINI MINI (R50, R53) 2003 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 9
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta.Käytä yhdistelmäavainta nro 16.Käytä kuusiokoloavainta nro H6.Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. MINI MINI 1.6 S Works Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 10
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä XZN-hylsyä nro 14.Käytä kiintolenkkiavainta.Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI (R50, R53) 2005 1.6 Cooper -autoon
    Vaihe 11
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen.Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen.Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Hatchback (R50, R53) 1.4 One D 2006 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 12
    Tue olka-akseli.Käytä vaihteistonostinta.
  13. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 2001 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 13
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta.Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa.Käytä vasaraa.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Vinkki:
    Varmista, että ohjausnivel ei pysyy kuormitettuna.
  14. Vaiheittaiset suositukset MINI MINI (R50, R53) 2002 1.4 One D -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 14
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet.Käytä hylsyä nro 13.Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mini R50, R53
  15. Tee se itse -vaihto: MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper S 2003 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Vaihe 15
    Irroita joustintuki.
  16. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI (R50, R53) 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 16
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  17. Kuinka vaihtaa MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper 2002 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 17
    Purista jousi.
  18. MINI MINI (R50, R53) 1.6 One 2003 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 18
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä hylsyä nro 18.Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI Hatchback (R50, R53) 1.4 D One 2004 -autoon
    Vaihe 19
    Irrota joustintuen laakeri.
  20. Kuinka poistaa MINI MINI 1.4 One D 2005 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 20
    Vapauta kierrejousi.
  21. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 2006 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 21
    Irroita jousi.
  22. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MINI MINI (R50, R53) 1.6 John Cooper Works 2001 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 22
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  23. MINI MINI 2002 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 23
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  24. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MINI MINI (R50, R53) 2003 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 24
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  25. MINI MINI 1.6 S Works Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 25
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  26. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI (R50, R53) 2005 1.6 Cooper -autoon
    Vaihe 26
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri.Käytä sorkkarautaa.
  27. Hatchback (R50, R53) 1.4 One D 2006 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 27
    Kiristä iskunvaimentimen männänvarren mutteri.Käytä hylsyä nro 18.Käytä yhdistelmäavainta nro 18.Käytä kuusiokoloavainta nro H7.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 64 Nm vääntömomentilla.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Ammattilaiset suosittelevat:
    Tarkista, että jousi on asetettu oikein. Se ei saa olla väärässä asennossa.
  28. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 2001 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 28
    Lopeta jousen painaminen.
  29. Vaiheittaiset suositukset MINI MINI (R50, R53) 2002 1.4 One D -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 29
    Poista asennettu joustintuki.
  30. Tee se itse -vaihto: MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper S 2003 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Vaihe 30
    Asenna iskunvaimennin pyöränkoteloon.
  31. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI (R50, R53) 2001 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Vaihe 31
    Varmista iskunvaimentimen ylempien kiinnikkeiden kiinnitys (3 kappaletta).Älä kiristä sitä.
    AUTODOC suosittelee:
    Mini R50, R53 – Vammojen välttämiseksi pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
  32. Kuinka vaihtaa MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper 2002 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Vaihe 32
    Käsittele ohjausnivelessä oleva joustintuen asennuspaikka.Käytä teräsharjaa.Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  33. MINI MINI (R50, R53) 1.6 One 2003 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Vaihe 33
    Kiinnitä iskunvaimentimen jousi olka-akseliin.
  34. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI Hatchback (R50, R53) 1.4 D One 2004 -autoon
    Vaihe 34
    Asenna ja kiristä ohjausnivelen uusi pultti.Käytä XZN-hylsyä nro 14.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 81 Nm vääntömomentilla.
  35. Kuinka poistaa MINI MINI 1.4 One D 2005 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vaihe 35
    Irroita olka-akselin alapuolella oleva tuki.
  36. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 2006 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Vaihe 36
    Kiinnitä kallistuksenvakaajan yhdystanko joustintukeen.Käytä hylsyä nro 16.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 60 Nm vääntömomentilla.
  37. Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MINI MINI (R50, R53) 1.6 John Cooper Works 2001 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Vaihe 37
    Kytke ABS-anturin johdon kiinnikkeet iskunvaimentimeen.Kiinnitä jarruletku joustintukeen.
  38. MINI MINI 2002 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Vaihe 38
    Puhdista vanteen kiinnityskohta.Käytä teräsharjaa.Käsittele kontaktipinta.Käytä kuparitahnaa.
  39. Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MINI MINI (R50, R53) 2003 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vaihe 39
    Asenna pyörä.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Jotta vältät loukkaantumiset, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat kiinnityspultteja.
  40. MINI MINI 1.6 S Works Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Vaihe 40
    Ruuvaa pyöränpultit kiinni.Käytä vannehylsyä nro 17.
  41. Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI (R50, R53) 2005 1.6 Cooper -autoon
    Vaihe 41
    Kiinnitä iskunvaimentimen yläpään laakeri.Käytä hylsyä nro 13.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 34 Nm vääntömomentilla.
  42. Hatchback (R50, R53) 1.4 One D 2006 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Vaihe 42
    Käsittele jousijalka.Käytä kuparitahnaa.
  43. Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 2001 -autoon - vinkkejä
    Vaihe 43
    Laske auto ja kiristä pyörän pultit ristikkäin.Käytä momenttiavainta.Kiristä sitä 110 Nm vääntömomentilla.
  44. Vaiheittaiset suositukset MINI MINI (R50, R53) 2002 1.4 One D -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Vaihe 44
    Poista tunkit ja kiilat.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Google Play AUTODOC CLUB-sovellus
App Store AUTODOC CLUB-sovellus
Korvata MINI Hatchback (R50, R53) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MINI Hatchback (R50, R53) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
MINI Hatchback (R50, R53) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskarit MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper S - vaihto nõuanded
    Kuinka testata auton laturia | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Takaiskunvaimennin ja etuiskunvaimennin MINI MINI (R50, R53) 1.6 Cooper - vaihtovinkit
    Mistä löytää suositeltu rengaskoko autollesi | Vinkkejä AUTODOCILTA
  • Huolto vinkit - MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 One Iskunvaimennin vaihto-opas
    Autojen korkean lämpötilan rasvojen tyypit: missä ja miksi niitä käytetään | AUTODOC
  • Iskarit MINI MINI (R50, R53) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka ja miksi käyttää kiveniskusuoja-aineita | AUTODOCIN vinkit

MINI MINI -autojen yleisimmin vaihdetut auton osat