Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
MINI Hatchback (R50, R53) One, MINI Hatchback (R50, R53) Cooper, MINI Hatchback (R50, R53) Cooper S, MINI Hatchback (R50, R53) One D, MINI Hatchback (R50, R53) Cooper S, MINI Hatchback (R50, R53) One D, MINI Hatchback (R50, R53) One Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihdat joustintuet MINI COOPER 1 (R50, R53) -autoon [OHJEVIDEO AUTODOC]

Kuinka vaihtaa joustintuki eteen Mini R50, R53-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Hatchback (R50, R53) -malliin ja muihin MINI-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin MINI MINI (R50, R53) 1.6 Cooper -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki MINI MINI (R50, R53) 1.6 Cooper -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen Joustintuki
Työkalut
Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Kuparitahna
Yhdistelmäavain nro 16
Yhdistelmäavain nro 18
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Kuusiokolokärki nro H6.
Kuusiokolokärki nro H7.
XZN-hylsy nro 14
Iskunvaimentimen hylsy
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Momenttiavain
Tasataltta
Vasara
Kierreleuan väännin
Sorkkarauta
Vaihteistonostin
Hydraulinen kierrejousipuristin
Jarrukiila
Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
  • Molemmat etujousituksen joustintuet täytyy vaihtaa yhtä aikaa.
  • Etujousituksen oikea ja vasen joustintuki vaihdetaan samalla tavalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Suorita seuraavat vaiheet:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Tue pyörät kiiloilla.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa MINI MINI -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  3. Vaihe 3
    MINI MINI Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Nosta auton keula ylös ja tue se.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOC suosittelee:
    Jotta vältät vahingot, pitele pyörää ylhäällä, kun ruuvaat pultteja irti.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa MINI MINI -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pyörä.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Puhdista iskunvaimentimen ylätuen kiinnikkeet. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MINI MINI -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irroita johdot ja jarruletku iskunvaimentimessa olevasta pidikkeestä.
  8. Vaihe 8
    MINI MINI -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Puhdista kiinnikkeet, jotka yhdistävät vakaajan yhdystangon joustintukeen ja ne, jotka yhdistävät joustintuen ohjausniveleen. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irroita mutteri ja irroita kallistuksenvakaajan yhdystanko iskunvaimentimesta. Käytä yhdistelmäavainta nro 16. Käytä kuusiokoloavainta nro H6. Käytä kiintolenkkiavainta.
  10. Vaihe 10
    MINI MINI Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä XZN-hylsyä nro 14. Käytä kiintolenkkiavainta. Käytä kierreleuan väännintä.
  11. Vaihe 11
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI -autoon
    Vapauta alempi kiinnike, joka yhdistää joustintuen ohjausniveleen. Käytä tähän tarkoitettua hylsyä irrottaaksesi iskunvaimentimen. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 12
    MINI MINI -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Tue olka-akseli. Käytä vaihteistonostinta.
  13. Vaihe 13
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon - vinkkejä
    Irroita olkaakseli iskunvaimentimesta. Käytä metallille tarkoitettua tasatalttaa. Käytä vasaraa.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. Vinkki:
    Varmista, että ohjausnivel ei pysyy kuormitettuna.
  14. Vaihe 14
    Vaiheittaiset suositukset MINI MINI -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita iskunvaimentimen jousen yläkiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä joustintukea kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. Mini R50, R53
  15. Vaihe 15
    Tee se itse -vaihto: MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper S 2003 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita joustintuki.
  16. Vaihe 16
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimentimen jousi jousenpuristimeen.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Huomaa että jousenpuristinta käyttäessä käämijousten tulee olla tiukasti kiinni, painaen jousta molemmin puolin.Varmista että jousi on pidikkeessään oikeassa asennossa.Varmista että käämijouset menivät tiukasti lukon sisälle.
  17. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa MINI MINI -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Purista jousi.
  18. Vaihe 18
    MINI MINI Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita joustintuen kiertokangen mutteri. Käytä kuusiokoloavainta nro H7. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kiintolenkkiavainta.
  19. Vaihe 19
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI -autoon
    Irrota joustintuen laakeri.
  20. Vaihe 20
    Kuinka poistaa MINI MINI -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Vapauta kierrejousi.
  21. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita jousi.
  22. Vaihe 22
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto MINI MINI -autoon - lataa kuvitettu opas
    Irrota vanha iskunvaimennin hydraulisesta kierrejousipuristimesta.
    Vaihto: joustintuen – Mini R50, R53. AUTODOCin vinkki:
    Tarkasta iskunvaimentimen laakerin, pölysuoja, ja pohjaanlyöntikumin kunto perinpohjaisesti. Vaihda tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  23. Vaihe 23
    MINI MINI -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Laita uusi iskunvaimennin hydrauliseen kierrejousipuristimeen.
  24. Vaihe 24
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet MINI MINI -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Asenna pölysuoja ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  25. Vaihe 25
    MINI MINI Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Aseta jousi iskunvaimentimeen.
  26. Vaihe 26
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse MINI MINI -autoon
    Asenna ylempi joustinjalan tuki ja joustinjalan tukilaakeri. Käytä sorkkarautaa.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata MINI Hatchback (R50, R53) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
MINI Hatchback (R50, R53) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
MINI Hatchback (R50, R53) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 Cooper S - vaihto nõuanded
    Mitä tehdä, jos ABS-valo syttyy | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit MINI MINI (R50, R53) 1.6 Cooper - vaihtovinkit
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - MINI Hatchback (R50, R53) 1.6 One Iskari vaihto-opas
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Heilahduksenvaimennin MINI MINI (R50, R53) vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka estää auton ikkunoita huurtumasta | AUTODOCin vinkit

Ammattimaiset oppaat yleisimmille MINI-malleille